هوازی اینتروال پر شدت…

درود بر شما، همانطور که در گذشته نیز خدمتتان عرض کرده ام، بهترین نوع اجرای تمرینات هوازی، سبک اینتروال پر شدت یا HIIT می باشد، امروز قصد دارم یک نمونه از این تمرینات را بوسیله اجرای حرکت بارپی و طناب زدن خدمتتان عرض کنم.

توجه داشته باشید که اجرای اینگونه تمرینات مناسب افرادی با سلامت کامل بدنی بخصوص سلامت کامل سیستم قلبی عروقی می باشد و هر گونه تمرینات هوازی جهت کاهش بافت چربی، در درجه اول می بایستی با یک رژیم کاهش بافت چربی همراه باشد تا تاثیر گذار شود.

بعد از گرم کردن کلی بدن، به سراغ حرکت بارپی می روید، فرضا اگر شما قادر به اجرای ۱۲ تکرار بارپی تا ناتوانی هستید، اینجا تنها ۶ تکرار بارپی را می بایستی اجرا کنید، این حرکت از دسته حرکات مرکب بوده و همانگونه که در گذشته به تشریح نحوه اجرای آن پرداخته ام، در آن واحد تعداد کثیری از عضلات را درگیر می سازد. حتی افرادی که دارای آمادگی بدنی بسیار بالایی هستند بجای این حرکت می توانند از حرکت Man Maker استفاده بفرماییند و بر شدت تمرین بی افزایند.

پس از اجرای تکرارهای حرکت بارپی یا من میکر، بدون استراحت به اجرای ۵۰ الی ۱۰۰ تکرا طناب بپردازید.
در این نقطه می بایستی بین ۱۵ الی ۳۰ ثانیه فقط راه بروید تا کمی ضربان قلب آرام شود. پس از این استراحت کوتاه مجددا به تمرین اجرای حرکات باز گشته و رویه را از سر بگیرید. افرادی که دارای آمادگی بدنی کافی هستند حتی ممکن است تا ۱۰ بار قادر به اجرای این ستهای تمرینی هوازی اینتروال باشند.

منتها به شدت مراقب باشید تا ضربان قلبتان به منطقه خطر وارد نشود. برای این امر نیز سن تان را از عدد ۲۲۰ کسر کرده، حاصل را در ۸۰ درصد ضرب کنید، این مقداری بدست آمده، ضربانی است که به نفعتان می باشد از مرز آن رد نشوید.

پیروز و سربلند باشید.
موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *