آناتومی حرکت جلوبازو دمبل چکشی

درود بر شما، حرکت جلوبازو دمبل چکشی بخاطر نوع گیرش و جهت کف دستان ورزشکار، عمده فشار را متوجه عضلات بیرونی ساعد می کند.

خیلی از ورزشکاران در اجرای این حرکت دستان خود را به جلوی بدن بصورت ضربدری منتقل می کنند که این امری کاملا اشتباه است و کارایی حرکت را کاملا از بین می برد، این رویه اجرای اشتباه هم از عکسها و فیلمهای کاملا تبلیغاتی ورزشکاران تراز اول نشات گرفته شده، چرا که اگر جهت عکسبرداری شما دستان خود را به جلوی بالاتنه منتقل کنید هم نمای خوبی از عضلات بازو در دوربین ثبت می شود و هم نمای کاملی از سرشانه، منتها به کلی کارایی حرکت را بر هم می زند.

اجرای اشتباه و کاملا نمایشی جلوبازو دمبل چکشی

آرنجها بایستی کاملا در طول اجرای حرکت در بغل پهلوها ثابت باشد. در ابتدای شروع دامنه مثبت بایستی از حرکت پرتابی پرهیز کرد و از تاب دادن به وزنه و پرتاب آن به بالا خودداری ورزید.

در حین اجرای دامنه مثبت عمل دم، مکث در اوج انقباض تنفس طبیعی و حین اجرای دامنه منفی عمل بازدم را به اجرای گذاشت.

۱ تا ۳ ثانیه دامنه مثبت، ۱ تا ۳ ثانیه مکث در اوج انقباض و ۲ تا ۴ ثانیه جهت دامنه منفی، ریتم حرکتی مناسبی را بوجود می آورد.

توصیه می کنم در ابتدای تمرین دستانتان را با هم بالا آورده و تکرارها هر دو دست را باهم اجرا کنید، به مرور که تکرارها جلو می رود و به ناتوانی نسبی می رسید، از این نقطه شروع به اجرای تک دست نموده یعنی بصورت تناوبی یک تکرار دست راست و تکرار بعدی دست چپ، به تمرین بپردازید، همین نکته در ابتدای تمرین در درجه اول باعث می شود ارتباط عصبی عضلانی قوی شود و در ادامه که بصورت تناوبی به اجرای تکرارها می پردازید، کمی مقدار استراحت مابین تکرارها را افزایش داده و به شما این توانایی را می دهد که تعدادی تکرار بیشتر را تا ناتوانی اجرا کنید.

پاینده و استوار باشید.

جلوبازو دمبل چکشی
قبلی «
بعدی »

2 دیدگاه ها

  1. درود و خسته نباشید،با عرض پوزش طی تحقیق حقیر احساس میکنم نحوه تنفس در حرکات اشتباه توضیح داده شده،بخش مثبت حرکات بازدم،بخش منفی دم،علت این میباشد که در بخش منفی اکسیژن گیری عضلات صورت میگیرد تا در بخش مثبت که انجام کار فیزیکی عضله و بخش کانستریک حرکتی میباشد اکسیژن خون برای پمپاژ خون به عضلات کافی باشد

    • درود بر شما، فرمایش شما کاملا صحیح است، اکثر کتب و مرجعهای تمرینی فرمای شما را تایید می کنند، منتها در اینگونه حرکات زمانی که در بخش اجرای دامنه مثبت شروع به نفس گرفتن می کنید، به نحوی سینه را بیرون داده و تا حدودی موجب می شود که کمتر شانه ها به جلو متمایل شود و حرکت با قوز کمر و تقلب اجرا بشود، هر چند بنده همیشه به عزیزان گوشزد کرده ام که ببینید چگونه در اجرای حرکت، تنفس برایتان راحت تر است، همان را اجرا کنید، منتها به هیچ وجه نفس را در طول اجرای حرکات، حبس نکرده چبسا در حال اجرا تکنیک سوپر اسلو بوده که دیگر بایستی در هر بخش از دامنه حرکتی چندین بار دم و بازدم انجام شود. برایتان بهترین ها را آرزومند، پاینده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *