شدت…مسئله این است!!!

تاکنون حتما برایتان پیش آمده که پرورشکاری را ببینید که در حال تمرین با وزنه ای سنگین است در همان حال صدای عررربده کشیدنش گوش فلک را دارد کر می کند!!!!
به نظر شما آیا ایشان در حال اجرای یک تمرین شدید است؟
جواب کاملا در فرم اجرای حرکت نهفته است.

شما ممکن است در تمریناتتان از انواع و اقسام سیستم های شدت دهنده به تمرین استفاده کنید، استراحت مابین ستها را کاهش بدهید، ستهای تمرینی اصلی را تا ناتوانی و حتی فراتر از ناتوانی پیش ببرید، ولی تنها فرم صحیح و ریتم درست اجرای حرکت را رعایت نکنید…همین مورد آخری تمام زحمات شما را به زباله دانی خواهد ریخت.

یتس در یکی از مصاحبه هایش در خصوص این امر مطلبی را ارائه می کند، ظاهرا در یکی از جلسات تمرینی اش پیش از مسابقات مستر المپیا در ایالات متحده، شاهد تمرین کردن یکی از غولاسا ترین بدنسازان آن دوران یعنی پول دیلت کانادایی به همراه مربی ایشان که نامی از او نمی برد ولی بنده حدس می زنم چارلز گلاس باشد،بوده است.

پول دیلت


پول در حال اجرای تمرین لت با وزنه ای بیش از حد سنگین بوده آنچنان که جهت کشش وزنه بالاتنه را به عقب خم می کرده و بوسیله بازوان بس حجیمش وزنه را پایین می کشیده است، مربی ایشان هم با افتخار بالای سرشان به شمارش تکرارها می پرداخته است، غافل از اینکه این بابا در حال کارکرد روی عضلات دوسربازوی خود است نه عضلات زیربغل.

خاطرتان باشد که شدت تمرین را مقدار وزنه مشخص نمی کند بلکه شدت تمرین ناشی از اجرای حرکات با ریتم صحیح و تمرکز کارکرد عضله مورد هدف و رساندن عضله مربوطه به ناتوانی یا فراتر از آن در حداقل مقدار ست و حداکثر کیفیت، می شود.

تمرین پول دیلت با مربیگری چارلز گلاس
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *