آناتومی حرکت جلو ران دستگاه به همراه نکات تکمیلی

حرکت جلو ران دستگاه، یک حرکت ایزوله یا تک مفصلی بوده که عضلات چهارسر ران را بخصوص در بخش پایین ران به خوبی حین تمرین تحت فشار قرار می دهد.

اگر فاصله پاها به نحوی در حین حرکت پشت پد دستگاه قرار بگیرد که از عرض شانه های شما بیشتر باشد، بخشهای داخلی ران به مراتب فشار بیشتری را از حرکت دریافت می کنند، از سوی دیگر اگر پاها از عرض شانه جمع تر قرار بگیرد فشار تمرین بیشتر بردوش بشخهای خارجی عضلات چهار سر ران خواهد بود.
در حین اجرای بخش مثبت تکرار ها یا همان بالا آوردن پاها عمل دم را اجرا کنید و بین ۱ تا ۳ ثانیه را صرف این بخش کنید، در اوج انقباض حرکت می توانید بین ۱ تا ۵ ثانیه مکث داشته باشید و در این زمان مکث سعی کنید بطور طبیعی به تنفس ادامه دهید و هرگز نفستان را حبس نکنید.
در بخش دامنه منفی هم بازدم داشته و این بخش را نیز در طول زمان ۳ تا ۵ ثانیه اجرا کنید.


مکث بالای حرکت یکی از واجبات این تمرین است، ضمن اینکه به شدت از استفاده وزنه بیش از حد و اجرای حرکت پرتابی خودداری کنید.

این حرکت دارای بیومکانیکی است که بخشهای از ران که نزدیک به مفصل زانو بوده را بخوبی درگیر می کنند، حال اگر می خواهید عمده فشار به بخشهای بالای ران منتقل شود، در بخش بالای حرکت یعنی چیزی در حدود اواخر دامنه مثبت، پنجه ها را به سمت جلو متمایل کنید، چیزی شبیه به زمانی که شما در حال اجرای حرکت ساق پا ایستاده دستگاه هستید و در اوج دامنه مثبت حرکت قرار دارید(بگونه ای که گویی روی پنجه های خود ایستاده اید).

این حرکت به خوبی باتکنیکهایی مانند درآپ ستها، کمکی، انقباض ایزومتریک و فشار منفی قابل اجرا است.

آموزش جلو ران دستگاه از زبان جی کاتلر
جلو ران دستگاه با فاصله پاهای جمعتر از عرض شانه
جلو ران دستگاه عرض پاها به اندازه شانه
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *