روند تعویض برنامه تمرینی – بخش سوم

درودها بر شما، پس در نظر داشته باشید که تغییر برنامه تمرینی، به این معنا نمی باشد که شما بیایید کلا حرکات را تعویض کنید و برنامه را زیر و رو نمایید، تنها کافی است مثلا رنج تکرارها را تغییر بدهید و بس.
با در پیش گرفتن یک چنین رویه هایی، سیستم عصبی شما به تمرینی که پشت سر می گذارید، به هیچ وجه عادت نخواهد کرد که همین امر، شما را به صورت بالقوه ای، در کنار تغذیه و استراحت صحیح، در یک روند مثبت رو به جلو، حفظ می کند.

به شخصه، برای اغلب عزیزانی که افتخار مربیگری آنها را بر عهده دارم، به صورت هر دو هفته یکبار، به تعویض برنامه تمرینی، می پردازم. یکی از مزیت های این امر، ایجاد حس لذت در فرد می باشد، چرا که با یک تغییر کوچک در برنامه ایشان، بدن با یک شرایط جدید روبرو شده، به احتمال زیاد یک پمپاژ عضلانی متفاوتی را دریافت کرده کلا برایش تازگی خواهد داشت، همین ترشح هورمون های شادی آور در بدن فرد، می تواند تضمین کند که ایشان به تمریناتشان پایبند بوده و تا درجه بسیار زیادی، از ایجاد خستگی عصبی عضلانی، پرهیز خواهد شد. کافی است به دنبال این روند باشید که تمرین برایتان لذت بخش تر باشد، خودش همه چیز را درست خواهد کرد، البته این به معنای یک تمرین بی کیفیت و بدون فشار نخواهد بود، بلکه همه موارد از کیفیت، کمیت و ایجاد لذت تمرین، همگی بایستی در کنار یکدیگر، به صورت حساب شده لحاظ شوند.

ادامه دارد…
برقرار باشید.
مهران موسوی پور
سفارش برنامه تمرینی و برنامه غذایی:
۰۹۱۳۳۰۶۹۳۵۰

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *