مکمل های غذایی، افسانه یا واقعیت، کاربرد اصولی – بخش پنجم

درودها بر شما، در خصوص کراتین، یکسری نکات ریز وجود دارد که اکثر ورزشکاران، به آن آگاهی لازم را داشته، ولیکن خالی از لطف نیست که در اینجا به آنها اشاره شود.

کراتین، بهترین عملکرد خود را در حضور مصرف نمودن قندهای ساده با نمایه قندی بالا و آمینو اسیدهای از منابع پروتئینی غنی، دارا بوده که ورزشکار را مجاب می کند، از این ماده غذایی، بلافاصله پس از تمرین، به همراه تقریبا ۴۰ الی ۵۰ گرم قند ساده و ۳۰ تا ۵۰ گرم ترکیب پروتئین وی و کازئین، بهره لازم را برده تا به نوعی حداکثری، از خود کارایی نشان داده و موجبات افزایش حجم و قدرت توده عضلانی را فراهم آورد.

حال همین کراتین، قرار نیست برای شما معجزه کند، فرضا یک ورزشکار تازه کار، ممکن است این تصور را در ذهن خود داشته باشد که با مصرف یک قوطی ۳۰۰ گرمی از این ماده، قطر عضلات بازویی ایشان، مثلا از ۳۰ سانتیمتر، پس از یک ماه، به ۴۰ سانتیمتر آن هم با افزایش توده عضلانی، برسد. اینها یکسری انتظارات بی جا از مواد غذایی در شکل مکمل، می باشد.

 درست است که کراتین باعث افزایش حجم آب درون سلول عضلانی می شود، ولی نه آنچنان که خیلی از عزیزان تصور می کنند. اینها همگی مکمل غذایی بوده، نه دارو و نمی بایستی انتظار معجزه را از آنها داشته باشید.

ادامه دارد…
پاینده باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *