یورشی به میان تنه – بخش سوم

درودها بر شما، در ارتباط با تقویت عضلات میان تنه، خیلی عزیزان معتقد هستند که اجرای تمرینات عضلات پایین تنه، همچون انواع ددلیفت ها، اسکوات ها و امثال اینها، به صورت ایجاد یک فشار غیر مستقیم، باعث تقویت این عضلات می شود، جالب است که خیلی از همین بزرگواران، کسانی هستند که با مشکل دست پنجه نرم کردن با درد بیرون زدگی دیسک بین مهره ای، مربوط به ستون فقرات، رو در رو هستند، یعنی به اجرای تمرین روی عضلات میان تنه به صورت مستقیم، توجه نداشته و ضعف در این بخش، ایشان را به آسیب دیدگی کشانده. برای مثال، درست است که شما با ددلیفت موجبات تقویت فیله کمر را فراهم می آورید، ولی روند عقلانی این هست که در کنارش، حرکات مختص به فیله کمر و عضلات شکمی را نیز گنجانده باشید.

به صورت کلی، مجموعه عضلات این ناحیه، از نوع کند انقباض می باشند، یعنی به تعداد تکرارهای بالای عدد ۱۲ بهتر پاسخگو بوده، سرعت ریکاوری بالاتری نسبت به دیگر عضلات اسکلتی، داشته و با فرکانس بیشتری نسبت به دیگر ماهیچه ها، می توان روی آنها به کار پرداخت. یعنی فرضا اگر شما روی عضلات سینه ای خود، هر ۵ الی ۷ روز یکبار به تمرین می پردازید، می توانید با خیال راحت، به صورت یکروز درمیان، و یا حتی به صورت روزانه، روی میان تنه خود، به تمرین بپردازید.
البته، باید خاطر نشان کنم، هر فرد دارای ژنتیک منحصر به فرد خود می باشد، ممکن است یک نفر دارای سرعت و قدرت ریکاوری خیلی بالایی باشد، ایشان این مورد را از والدین و اجداد خود به ارث برده اند، فردی دیگر به استراحت بیشتری بین دو جلسه تمرین روی این عضلات نیازمند باشد که بایستی با آزمون و خطی، به مقدار آن دست یافت.

ادامه دارد…
برقرار باشید.
مهران موسوی پور
سفارش برنامه تمرینی و برنامه غذایی:
۰۹۱۳۳۰۶۹۳۵۰

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *