کاهش تعداد ست تمرینی – بخش دوازدهم

درودها بر شما، پس تا اینجا، با هم مرور کردیم که جدای از اینکه بایستی به ریکاوری کردن عضلات توجه کنیم، رهایی از خستگی سیستم عصبی را نیز بایستی در نظر داشته باشیم، حالا که این دو مهم حاصل شده، باید یک فرصتی را هم برای بدن جهت تقویت قوا، در نظر بگیریم.

این تقویت قوا، همان مثال خراشیده شدن پوست بوسیله سطحی هماننده سمباده است که از این مثال، مایک منتزر و دوریان یتس، در صحبت هایشان استفاده می کنند. زمانی که پوست خراشیده می شود، اگر فرصت بیابد که خود را ترمیم کند، که پوست بازیابی داشته و روند طبیعی خود را طی خواهد کرد، حالا اگر قبل از ترمیم کامل، شما مجددا خراشیدگی ایجاد نمایید، این حالت همچون تمرین زدگی رفتار می کند، یعنی به بدن برای ریکاوری فرصت نداده اید.

از سوی دیگر، زمانی که خراشیدگی ایجاد شده، فرصت می یابد که التیام یابد، سپس مجددا به ایجاد این خراشیدگی، در یکسری فواصل زمانی بپردازیم، به گونه ای که پوست فرصت التیام را در اختیار داشته باشد و بعد از آن هم، فرضا یک بازه زمانی جهت تقویت شدن را دریافت کند، یک حالتی مثل پینه زدن ایجاد می شود، یعنی پوست خود را در این فرصتی که برایش بین هر خراشیدگی، فراهم کرده اید، خود را در ابتدا ریکاوری کرده و سپس به تقویت ضخامت خود پرداخته، همین رفتار را می توانید به عضلات خود تعمیم دهید.

ادامه دارد…
شاد باشید.
مهران موسوی پور
سفارش برنامه تمرینی و برنامه غذایی:
۰۹۱۳۳۰۶۹۳۵۰

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *