مکملهای غذایی – بخش نهایی

درودها بر شما، امروزه، تا دلتان بخواهد، انواع برندهای مکمل وجود دارد، انواع و اقسام ترکیباتی که همگی ادعای چنین و چنان دارند، از انواع تقویت کنندگان ترشح هورمون های آنابولیزان تا انواع وی با درصد مختلفی از موارد افزودنی دیگر. صد البته، شمار بالایی از این مواد، دارای تاثیرات مثبتی بوده و هستند، البته در کنار تغذیه و تمرین حساب شده و فرصت دادن به بدن در جهت ریکاوری.

بحث تجارت که پیش بیاید، شما می بینید که حتی مایک منتزر، در سالهای دور، در کتابچه تغذیه اش و سمینارهایش، موافق با مکمل ها، صحبت که نمی کند هیچ، بر علیه آنها نیز حسابی سخن سرایی می کند، از سوی دیگر، در سالهای پایانی قهرمانی اش، البته به صورت خیلی جزئی، به تبلیغات این موارد می پردازد که صد البته، از ارزش این بزرگ مرد، هیچ نمی کاهد، بلکه نشان می دهد که یک فرد، خود را می تواند با تحقیقات جدید و نیاز جامعه اش، تطبیق دهد.

فرد هر مقدار هم که محافظه کار باشد و بر روی تنها استفاده از مواد غذایی مرسوم، تکیه داشته باشد، نمی تواند نقش برجسته مواردی را همچون پروتئین وی، کازئین، ویت گینرها، کراتین، انواع مولتی ویتامین و امثال اینها را کم رنگ کند. تنها موردی که وجود دارد، شما بایستی عقلانی در این راه پیش بروید، در برابر تبلیغات، یک رویکرد منطقی را در پیش بگیرید، کم و کیف موضوع را بسنجید و به مرور تشخیص دهید که آیا مثلا این مکمل، واقعا این تاثیرات را که ادعا می کند دارد یا خیر…

پاینده و استوار باشید.
مهران موسوی پور
سفارش برنامه تمرینی و برنامه غذایی:
۰۹۱۳۳۰۶۹۳۵۰

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *