برنامه تمرینی – بخش نهایی

درودها بر شما، هر مقدار شما، به هر شکل ممکن، در تمرین خود روی سیستم عصبی عضلانی فشار وارد کنید و به نوعی، با شدتی بیشتر، این دستگاه را به چالش بکشید، قطعا بایستی یک مدت زمان بیشتری را بین دو جلسه تمرینی در نظر بگیرید. فرض بفرمایید که شما در جلسه تمرینی سینه و زیربغل، یک فشار خرد کننده را با استفاده از انواع تکنیک های شدت مضاعف، بر دوش عضلات و سیستم عصبی اعمال کرده اید، دو گروه عضلانی بزرگ را هم در تمرین، در کنار هم داشته اید، لذا بایستی خیلی مراقب استراحت و تغذیه بین دو جلسه تمرینی خود باشید تا به این شکل، بدن بتوانید در مسیری صحیح گام بردارد.

هر چه تعداد عضلات درگیر در یک جلسه افزایش یابد، یعنی به سمت یک تمرین فول بادی پیش بروید، بایستی دقت بیشتری را نسبت به ایجاد شرایط ریکاوری برای بدنتان، مبذول دارید. هر مقدار تعداد ست ها، تعداد حرکات، افزایش داشته باشد، مقدار استراحت بین ست ها، سطح ایجاد ناتوانی و چه بسا پیشروی تا فراتر از ناتوانی افزایش داشته باشد، بازهم شما با چالشی به نام دقت در امر ریکاوری و بازیابی عضلات، میان دو جلسه تمرینی، رو برو هستید، به دلیل همین امر بود که مایک منتزر، آنقدر بر روی استراحت میان دو جلسه تمرینی، تاکیدی خاص داشت.

در ارتباط با این موارد، در کتاب تمرین به روش هیوی دیوتی، به تفصیل شرح داده ام. واقعا برنامه نویسی در کلا بدنسازی به هدف ایجاد تناسب اندام، به این راحتی ها نیست که شما چند حرکت را پشت سر هم ردیف کنید و بعدش هم انتظار رشد چشمگیری را داشته باشید، بی نهایت نکته و ریزه کاری دارد که بایستی خودتان، جویای آنها باشید.
پاینده و استوار باشید.

مهران موسوی پور
سفارش برنامه تمرینی و برنامه غذایی:
۰۹۱۳۳۰۶۹۳۵۰

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *