استراحت میان ست های تمرینی – بخش نهایی

درود بر شما، در انتها قصد دارم که به یک جمع بندی در ارتباط با پست های این بخش برسم.

۱- اگر به قصد افزایش قوای قلبی و عروقی و توقویت توان تنفسی خود، به تمرین بی هوازی می پردازید، سعی کنید که در بازه ایمن ضربان قلبی خود، استراحت بین ست های تمرینی را کاهش داده، به زیر یک دقیقه برساند، صد البته با حفظ ایمنی.
۲- در کنار داشتن یک رژیم غذایی متناسب با کاهش بافت چربی، استراحت بین ست های تمرینی را به حداقل خود رسانده و از انواع سوپرست های عضلات متقابل بهره برده، حتی به اجرای جاینت ست ها پرداخته (بیش از ۳ حرکت پشت سر هم)، تا به این ترتیب، یک شرایط ایده ال تمرینی در جهت کاهش بافت چربی، در بدنتان فراهم آید.
۳- در جهت افزایش قدرت به قصد افزایش حجم عضلانی، اگر از تکنیک سوپرست های پیش خستگی استفاده نمی کنید، استراحت میان ست ها و حرکات را، متناسب با نیاز بدن خودتان، بین ۱ تا ۳ دقیقه حفظ کرده، تمرکز را بر روی ایجاد اضافه بار تمرینی، در قالب اسلوب صحیح اجرای حرکات گذاشته و به سمت قوی شدن، پیش بروید.
۴- با استفاده از تمرینات دایروی، در کنار تقویت قوای قلبی و عروقی، ایجاد آمادگی جسمانی، شرایط چربی سوزی را از بعد تمرین، ایجاد کنید.
۵- در زمان استفاده از تکنیک سوپرست های پیش خستگی، حداقل میزان استراحت را در جابجا شدن میان دو حرکت، مد نظر داشته باشید، هرچه سریعتر میان دو حرکت جابجا شوید، به اهداف این تکنیک نزدیک تر خواهید شد.
۶- در زمان استفاده از تکنیک استراحت و توقف، با آزمون و خطا، بهترین مقدار استراحت را متناسب با بدن خودتان، بیابید.

امیدوارم که این سری از پست ها، خدمتتان مفید واقع شده باشند.
تندرست باشید.
مهران موسوی پور
سفارش برنامه تمرینی و برنامه غذایی:
۰۹۱۳۳۰۶۹۳۵۰
@Coachmehran

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *