تقلید از قهرمان پرورش اندام – بخش چهارم

درودها بر شما، زمانی که شما با نگاه انداختن به برنامه های تمرینی به اصطلاح منتسب به قهرمانان این رشته، قصد تقلید از آن رویه های تمرینی معمولا بسیار طولانی و پر کمیت را دارید، از کلی عوامل پشت صحنه این چنین تمریناتی بی خبر هستید.

خدمتتان عرض شد که کمیت و کیفیت، نمی تواند در ورزش بدنسازی در کنار هم قرار بگیرد. شما نخواهید توانست یک ست تمرینی را با حداکثر شدت پیش ببرید و عضلات درگیر را با بیشینه قوا به رشد تحریک نمایید و در عین حال این ست را فرضا برای ۱۵ تا ۲۰ بار دیگر، در همان جلسه تمرینی، اجرا کنید. اگر هم واقعا بشود یک چنین امری را عملی نمود، قطعا به دوپینگ و انواع داروهای آنابولیزان، متوسل شده اید که آن هم نمی شود یک چنین وضعیتی را برای چند جلسه متوالی، دنبال نمود.

در این شرایط، بدن به سرعت واکنش نشان می دهد، شما با ایجاد اضافه بار اصولی، کمیت و کیفیت مناسب و در کنارش تغذیه و استراحت کافی، به بدن خود این شانس را می دهید که به زبان ساده، برای این اضافه باری ایجاد شده، قوی تر شود و جلسه بعدی را راحت تر پشت سر بگذارد، ولیکن در شرایطی که کمیت تمرین از میزان ریکاوری شما فراتر رود، دو سه جلسه که از این وضعیت بگذرد، کوفتگی شدید، درد و خستگی عضلانی و عصبی، عدم اشتیاق به تمرین و عدم ایجاد پمپاژ خون مناسب، کاهش شدید و چشمگیر قدرت بدنی و پرخاشگری، به سراغ شما خواهد آمد که همگی نشان از تمرین زدگی دارند.

ادامه دارد…
برقرار باشید.
مهران موسوی پور
سفارش برنامه های تمرینی و غذایی:
۰۹۱۳۳۰۶۹۳۵۰

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *