تقسیم تمرینات چهار روزه – بخش بیست و چهارم

درودها بر شما، حرکات به اصطلاح پارویی، در انواع اجرای شده با استفاده از دمبل، یعنی زیربغل دمبل خم و زیربغل دستگاه اچ به شکل تک دست، این امکان را به ورزشکار می دهند که بتواند هر سمت را به شکل جداگانه و با تمرکزی بیشتر درگیر سازد، ضمن اینکه خواهد توانست هم در انتهای دامنه مثبت یک انقباض بیشتر را نسبت به حالت جفت دست، به زیربغل در سمت درگیر در ست تمرینی اعمال کند و هم در انتهای دامنه مثبت، کشش معقول تری را به بخش مربوطه وارد آورد.

در انتهای دامنه مثبت، شما می توانید با کمی چرخاندن کمر و کتف سمت درگیر در تمرین در جهت ادامه دامنه مثبت تکرار مربوطه، بر مقدار درگیری و تحریک به رشد عضلانی، تاکید بیشتری داشته باشید. از سوی دیگر، در این موارد، فرد اگر در سمت راست و چپ، بخش زیربغل بخصوص ضخامت و چگالی این عضلات از نمای جانبی، دارای عدم تناسب باشد، اصل حق تقدم را وارد عمل کرده، در ابتدا یک ست را با سمت ضعیف تر پیش ببرد، سپس یک ست برای سمت قوی تر.

اینجا یک تکنیک گیج کننده سیستم عصبی عضلانی را خدمتتان عرض می کنم که اگر قوای قلبی عروقی و تنفسی خوبی داشته باشید، یعنی این بخش ها بتوانند عضلات درگیر را تا انتهای ست پیش ببرید، روند بسیار مناسبی جهت شوکه کردن زیربغل شما خواهد بود. فرضا وزنه ای را انتخاب کنید که در تکرارهای ۱۰ الی ۱۲ به ناتوانی برسید، سمت راست تا ناتوانی، بدون درنگ سمت چپ، مجددا سمت راست، سمت چپ. این روند ادامه می یابد تا فرضا برای هر سمت به ۲ تا ۳ تکرار تا ناتوانی برسید و بیشتر از این نتوانید پیش بروید.

ادامه دارد…
شاد باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *