پرورش عضلات زیربغل – بخش سی و سوم

درودها بر شما، جهت روندی که ورزشکار فرضا عضلات زیربغل خود را به همراه بخش پشتی سرشانه ها و عضلات دوسربازویی تمرین می دهد، برای مثال به این ترتیب، طراحی می کنم: پول آور دمبل با استفاده از تکنیک شدت دهنده درآپ ست یا در صورت امکان استراحت و توقف، البته می توان از روند تکرارهای کمکی نیز بهره برد ولیکن هم ریسک آسیب به سرشانه ها بالا می رود و هم ممکن است عمده فشار، متوجه عضلات سه سربازویی گردد، مگر اینکه ایشان به دستگاه درست و درمانی که جهت این حرکت طراحی شده باشد، دسترسی داشته باشند.

حرکت بعدی، بارفیکس مچ برعکس دستها به عرض شانه ها، پیشروی تا ناتوانی، استراحت و توقف و در انتها تعدادی تکرار کمکی تا جایی که فرد دیگر کنترلی روی دامنه منفی تکرارها، دیگر نتواند اعمال کند. سپس زیربغل دمبل تک خم، با دمبلی که بتوانند بین ۶ الی ۸ تکرار را تا ناتوانی پیش ببرند، هر دست را که به ناتوانی رسیدند، بلافاصله دست سمت دیگر، این روند را آنقدر بدون استراحت تکرار خواهند کرد که به زیر تعداد تکرار ۳ برسند.
حرکت بعدی نیز، ددلیفت خواهد بود که می توان از رویه استراحت و توقف و یا درآپ ست، در این حرکت نیز بهره برد، منتها خاطرتان باشد که خدمتتان عرض گردید؛ این یک حرکت بسیار خاص بوده و در حین اجرا و همچنین در صورت استفاده از تکنیک های شدت دهنده، می بایستی همگی جوانب ایمنی، رعایت گردد.

ادامه دارد…
پیروز باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *