پرورش عضلات زیربغل – بخش بیست و هشتم

درودها بر شما، حرکت ددلیفت را نیز، می توانید با استفاده از یک جفت دمبل، اجرا نمایید. مزیت این امر نسبت به هالتر، قرار گیری وزنه ها، در دو سوی بدن شما بوده، یعنی نسبت به جابجاسازی مرکز ثقل بدن در حین اجرای تکرارها، در یک راستا قرار گرفته، همین امر باعث خواهد شد که تا جای ممکن، از اعمال فشار بیش از حد، به ستون فقرات شما، کاسته شده و ایمنی حرکت، بالا رود.

جهت تمرکز بر کارکرد عضلات پشت، در این حرکت، می توانید دامنه تکرارها را به صورت غیر کامل، اجرا نمایید، یعنی از حالت قائم قرار گرفتن بدن، تا تقریبا رسیدن وزنه به زانوان شما که در این حالت، این نقطه می شود انتهای دامنه منفی تکرارها. با این رویکرد، کارکرد عضلات پایین تنه را کاهش داده و از بدن خود به گونه ای جهت جابجا سازی وزنه استفاده می نمایید که عمده فشار متوجه بالاتنه شما باشد.

حرکت ددلیفت، به خودی خود، آنقدر سنگین بوده و فشار خرد کننده ای را به سیستم عصبی عضلانی وارد می کند که نیاز به تکنیک های شدت دهنده ندارد، ولیکن می توانید جهت تنوع، از رویه استراحت و توقف، بهره ببرید. تنها خاطرتان باشد که، رسیدن به ناتوانی در این حرکت، زمانی است که دیگر شما نتوانید آن اسلوب صحیح روند اجرای تکرارها را، فرضا به صورت مستقیم نگه داشتن ستون فقرات و پایین نگه داشتن لگن و مواردی از این دست، رعایت کنید، در اینجا است که می بایستی ست را به اتمام برسانید، چراکه در صورت ادامه، ممکن است به خود آسیب شدید وارد نمایید.

ادامه دارد…
شاد باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *