افزایش سابقه تمرینی، کاهش حجم تمرین – بخش نهایی

درودها بر شما، از سوی دیگر، افرادی همچون مایک منتزر و دوریان یتس، به استراحت تقریبا زیاد میان تمرین دادن یک گروه عضلانی مشخص، اعتقاد داشتند، تا جایی که مایک منتزر، برخی از شاگردانش را، جهت هر گروه عضلانی، هر ده روز یکبار تمرین می داد، البته نتایج درخوری هم کسب می کردند. فرضا یک ست تمرینی ایشان جهت عضلات دو سر بازویی، متشکل بوده از جلوبازو دستگاه لاری، شامل کلا تکرارهای منفی، یعنی وزنه ای که فرد تنها می توانسته برای یک تعداد تکرار فرضا ۶ الی ۸، روی بخش منفی آن، کنترل داشته باشد و دامنه مثبت تکرارها، بوسیله یاری رسانی حریف تمرینی، پیش می رفته.

پس از اتمام، تکنیک انقباض ایزومتریک، سپس درآپ ست، مجددا چند تکرار کمکی، در اینجا ۱۵ الی ۲۰ ثانیه استراحت، مجددا چند تکرار کمکی. همانطور که مشاهده می فرمایید، یک چنین رویه ای، واقعا کار هر کسی نیست و ممکن است نتیجه برعکس و یا آسیب شدید عضلانی را در پی داشته باشد، ولیکن فشاری که این رویه به سیستم عصبی و عضلانی وارد می کند، واقعا چندین روز سنتز پروتئین عضلات ایشان را بالا برده و در قله حفظ می کرده است، لذا یک چنین رویکردی، استراحت مکفی نیز، نیاز داشته.

همه این موارد را بایستی همچون یک پیشنهاد و راهنمای در نظر داشته باشید. همه چیز به شما و ژنتیکتان بستگی دارد، بهترین رویه، آزمون و خطا و یافتن کاراترین رویکرد، جهت بدن خودتان می باشد.
به شخصه فول بادی هر روزه را جهت بسیاری از شاگردانم تجویز می کنم، یعنی منظورم این موضوع است که به تجربه، برایم ثابت شده که خیلی از عزیزان، پاسخی مثبت به این رویکرد، می دهند، شما نیز امتحان کنید، ضرری ندارد.

شاد و برقرار باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *