افزایش وزن توده عضلانی – بخش نخست

درودها بر شما، اغلب عزیزان، بخصوص افراد تازه کار در ورزش فیتنس و پرورش اندام که قصد افزایش وزن توده عضلات را دارند، دچار اشتباهاتی می شوند که به صورت اجمالی، قصد پرداختن به آن را دارم.

اولین اشتباه ایشان، کالری رسانی به بدن به هر قیمتی، می باشد. فرض بفرمایید که قرار است در وعده صبحانه، شما فرضا ۶۰۰ کالری به بدنتان برسانید، حال می توانید این میزان کالری را از نان تست، مربا و خامه تامین نمایید یا می توانید از شیر کم چربی، تخم مرغ آبپز به همراه یکی دو برش نان سبوس دار، تامین کنید که در کنارش فرضا یک میوه فصل مثل یک عدد سیب درختی یا یک عدد موز نیز باشد.

همانگونه که قبلا شرح داده ام، مواد غذایی ردیف اول، از نوع کالری با چگالی پایین یا همان دانسیته اندک بوده و موارد بعدی، کالری با چگالی بالا می باشند، یعنی در عین حال که کم حجم هستند، می توانند یک کالری با کیفیت بالا و غنی از انواع درشت مغذی ها و ریز مغذی ها را به بدن ورزشکار بخصوص در اولین وعده روزانه، رسانده تا بدن وارد یک فاز آنابولیسم یا افزایش حجم توده عضلانی بشود.

از سوی دیگر، ردیف اول، به سرعت قند خون شما را بالا برده، بدن مازاد این قند را بوسیله ترشح انسولین، تنظیم می کند، یعنی به نوعی این کالری اضافی را در توده چربی بدن، برای مصرف روز مبادا، ذخیره سازی می نماید، در پی آن به سرعت قند خونی که بالا رفته بوده، کاهش یافته، فرد دچار حالت ضعف و گرسنگی، می شود…

ادامه دارد…
شاد باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *