تمرینات فول بادی، با دکتر استوپانی – بخش دهم

درودها بر شما، به صورت کلی، یکی از راهکارهایی که به شما کمک می کند تا به نوعی سیستم عصبی عضلانی خود را گیج کرده و از عادت کردن آن به رویه تمرینی جلوگیری به عمل می آورید، بازی کردن با تعداد تکرارهای بکار گرفته شده در ست های تمرینی، می باشد. برای مثال اگر بدن شما به رنج تکرارهای ۸ الی ۱۲ عادت کرده، به سراغ تکرارهای ۲۰ الی ۱۶ بروید و یا برعکس و یا حتی برای جلساتی از رنج تکرارهای اصطلاحا قدرتی ۳ الی ۶ استفاده کنید.

دکتر استوپانی در معرفی تکنیک های بکار رفته در رویه تمرینی فول بادی، به این نکته اشاره می کنند که می توانید مداوما تعداد تکرارهای اجرا شده تا ناتوانی را با استفاده از تغییر دادن مقدار وزنه کاربردی، عوض نموده تا فیبر عضلات درگیر به صورت پیوسته با یک شرایط جدیدی روبرو گردد. برای مثال می توانید از اول هفته، جلسات تمرینی را که پیش می برید، رنج تکرارها را از ۲۰ الی ۱۶، با استفاده کردن از وزنه ای سنگین تر، تدریجا به ۱۲ الی ۸ رسانده و در جلسات آخری هفته، از وزنه هایی سنگین تر بهره برده تا در رنج تکرارهای ۳ الی ۶ به ناتوانی برسید.

همچنین می توانید برعکس این روند را اجرا نمایید، یعنی از وزنه به نسبت سنگین و رنج تکرارهایی تا رسیدن به ناتوانی در اعداد ۳ الی ۶ بهره ببرید، رفته رفته هر جلسه از مقدار وزنه کاسته و به سمت تعداد تکرارهای ۱۶ الی ۲۰ پیشروی نمایید. همچنین می توانید به این صورت عمل نمایید که فرضا جلسه اول تعداد تکرارهای ۲۰ الی ۱۶، جلسه بعدی ۳ الی ۶، جلسه تمرینی پس از آن ۱۲ الی ۸٫ به این شکل، روند تمرینی شما در هر جلسه برای عضلات درگیر، جدید خواهد بود.

ادامه دارد…
استوار باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *