مکمل های غذایی، افسانه یا واقعیت، کاربرد اصول – بخش نخست

درودها بر شما، زمانی که یک ورزشکار مبتدی وارد شاخه ورزشی پرورش اندام و یا تناسب اندام، می شود، به احتمال زیاد یک سری افسانه ها نسبت به مکمل های غذایی در ذهن خود دارد، به نوعی یا از این سوی بام افتاده، یا از آن سو.

افرادی که نسبت به این دسته از مواد غذایی دارای ذهنیتی منفی هستند، همه آنها را با یک چوب رانده، همگی را بی فایده دانسته و تنها اتلاف هزینه می دانند، ضمن اینکه این مواد را قاتلان سلامتی، کبد، کلیه، قلب و …. نیز می دانند. از سوی دیگر آنها که ذهنیت ایشان مثبت بوده، این دسته از مواد را همچون معجزاتی در نظر دارند که فرضا با مصرف نیم کیلو پروتئین وی، قطر بازوی ایشان حداقل پنج سانتیمتر افزایش خواهد داشت یا به تصور اینکه مکمل های آمینو اسیدی برای کاهش بافت چربی ایشان، بخصوص اطراف شکم!!!!!! مفید است، تمام هزینه خود را صرف این مواد غذایی نموده و به نوعی باعث اتلاف سرمایه، می شوند.

جدای از این مباحث، تعدادی از مکمل های غذایی، واقعا دارای فوایدی بوده و تعداد زیادی از آنها نیز کاملا بی فایده و خرید آنها، اتلاف سرمایه است. برای مثال، ورزشکاری که دارای اضافه وزن ناشی از تجمع بافت چربی بوده، بدون اینکه نسبت به رژیم کاهش وزن بافت چربی اطلاعی داشته باشد، شروع به مصرف مکمل ال کارنیتین نموده، به خیال خودش به کمک این مکمل دیگر داستان حل است، در عرض حداکثر یک ماه چنان شش تکه ای بهم می زند که بیا و ببین……زهی خیال باطل…

ادامه دارد…
مانا باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *