روند توسعه عضلانی – بخش نهایی

درودها بر شما، پس با تفاسیری که خدمتتان ارائه شد، به هیچ عنوان نیازی نیست که شما چندین ست از چند حرکت مختلف را پشت سر هم ردیف کرده و بر روی عضلات به تمرین بپردازید. جالب است که در ماه های اخیر، در فضای مجازی، انواع تحقیق را رو می کنند که فرضا باید بر تعداد ست های تمرینی افزود تا چنین و چنان شود، به اعتقاد بنده اینها تنها یک هدف دارند، وارد ساختن بدن یک ورزشکار به فاز تمرین بیش از حد، تا بوسیله آن به مرور به تبلیغات انواع مکمل ها و داروها پرداخته که فرضا بدن شما بدون اینها عضله نخواهد ساخت و در نهایت اهداف مادی خود را پیش ببرند.

شما بوسیله تمرین، بدن و عضلات را به رشد و افزایش سنتز پروتئین تحریک کرده، سپس در زمان استراحت، با استفاده از تغذیه حساب شده، به ریکاوری عضلات و سیستم عصبی خواهید پرداخت. بر کمیت تمرین که مقدار بهینه آن را با کمی آزمون و خطا، جهت بدن خودتان بیابید، اگر بی افزایید، روند ریکاوری را به تاخیر خواهید انداخت، به مدت زمان بیشتری جهت استراحت میان دو جلسه تمرین نیاز خواهید داشت و به این ترتیب روند سنتز پروتئین را در میان این دو جلسه تمرینی، کمی با افول مواجه خواهید ساخت.

با حداقل نگاه داشتن کمیت، بر کیفیت اعمال اضافه بار خواهید افزود، استرس وارد شده به خصوص بر سیستم عصبی عضلانی را کاهش داده و روند بازیابی کلی بدن تان را سرعت خواهید بخشید، به این ترتیب خواهید توانست با فرکانس بیشتری به تمرین پرداخته و رویه سنتز پروتئین را بالا حفظ کنید تا رفته رفته به تناسب اندام مورد نظرتان، نائل آیید.

پاینده و استوار باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *