توقف عضلات، در مسیر رشد – بخش هشتم

درودها بر شما، حال همین حرکت قفسه بالاسینه سیم کش را، می توان در قالب تکنیک پیش خستگی بکار گرفت، یعنی پس از اینکه این حرکت را تا ناتوانی پیش رفتید، بدون درنگ به سراغ پرس بالا سینه رفته و عضلات دچار پیش خستگی را، به فراتر از ناتوانی، پیش ببرید.

در پرس بالا سینه، می توان تکنیک هایی همچون تکرارهای اجباری یا همان کمکی، استراحت و توقف، مکث و انقباض ایزومتریک در میانه دامنه مثبت و یا منفی تکرارها، درآپ ست، تکرارهای فوق آهسته و انواع و اقسامی از رویه های مختلف را بکار گرفت. برای مثال، اصلا در یک جلسه تمرینی، بجای اینکه تکرارها را در بازه کامل حرکتی اجرا بفرمایید، نیمه پایین دامنه حرکتی یعنی از نزدیکی سینه تا میانه حرکت را در نظر گرفته، به اجرای تکرارها در این دامنه بپردازید، جلسه بعدی نیمه بالایی را انتخاب نمایید، در جلسه بعدی، فرضا سه تکرار نیمه پایینی، سه تکرار نیمه بالایی و در ادامه سه تکرار کامل را اجرا نمایید.

بوسیله این جور موارد، سیستم عصبی عضلانی، کاملا گیج شده و اصلا نمی داند باید به چه روندی عادت کند و به نوعی مداوما شوکه می شود. یک روش دیگر که بنده سالها پیش از جناب استاد بزرگوار، سعدون حیدری در یکی از مقالاتی که در یکی از مجلات به رشته تحریر درآورده بودند، آموختم، این چنین است که شما باید روند شروع یک تکرار را معکوس نمایید…

ادامه دارد…
پیروز باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *