تمرین با کتل بل – بخش اول

درودها بر شما، در ورزش بدنسازی، ابزار های مختلفی برای اعمال بار تمرینی وجود دارد، کش، دمبل، هالتر، وزن بدن، دستگاه ها و کتل بل. استفاده از این مورد آخری، در سالهای اخیر، به دلایلی مختلف، افزایش یافته است، دلایلی همچون فراگیر شدن رشته ورزشی کراس فیت یا به نوعی رسته ورزشهای آمادگی جسمانی.

یکی از مزایای استفاده از این ابزار، تقویت قوای گیرش ورزشکار می باشد، برای مثال زمانی که پنجه های ورزشکار در خیلی از حرکات همچون پرس سرشانه، درگیر حفظ تعادل وزنه هستند، فرضا اگر کف کتل بل به سمت سقف قرار گرفته باشد، پنجه ها وظیفه نگاه داشتن وزنه را در این وضعیت بر عهده داشته، که موجبات تقویت شدید عضلات ساعد را فراهم می آورد.

اجرای انواع حرکات، با این ابزار تمامی ندارد، حتی می شود از حرکاتی نام برد که با دمبل یا نمی توان آنها را به درستی اجرا کرد یا اصلا اجرایشان با ابزار های دیگر غیر ممکن است، برای مثال kettlebell swing که در آن به صورت همزمان گروه گسترده ای از عضلات درگیر بوده و همین به یکباره درگیر نمودن تعداد زیادی عضله در لحظه باعث افزایش ترشح هورمون های آنابولیزان شده و موجبات تقویت عضلانی و افزایش روند کاهش بافت چربی را فراهم می آورد.

ادامه دارد…
پاینده باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *