قابلیت ریکاوری و تکنیک های شدت دهنده – بخش سوم

درودها بر شما، در روش تکرارهای منفی نیز، شما وزنه ای را که فرضا ۳۰ الی ۵۰ درصد از وزنه تمرینی مرسومتان سنگین تر است را انتخاب نموده (برخی منابع می گویند ۳۰ الی ۵۰ درصد از وزنه ای که حداکثر می توانید با آن یک تکرار را اجرا نمایید) و به اجرای تکرارها، با استفاده از حریف تمرینی، نموده، به گونه ای که دامنه مثبت را با کمک ایشان و دامنه منفی را تماما با قوای خودتان، اجرا می نمایید. زمانی که نتوانید روی سرعت حرکت بار تمرینی در دامنه منفی، کنترلی داشته باشید، به گونه ای که حداقل دو سه ثانیه را صرف دامنه منفی نمایید، دیگر این ست به پایان انجامیده است.

جدای از اینها، تکنیک تکرارهای تقلبی نیز اگر به درستی اجرا شود، می تواند فشار خرد کننده ای را به عضلات و سیستم عصبی وارد نماید، یعنی اجرای دامنه مثبت تکرارها، تنها با کمی تقلب و حرکت دادن تنه و دامنه منفی، کاملا تحت کنترل، به آهستگی و با رعایت اسلوب کامل حرکتی، تا نقطه ای که دیگر نتوانید روی سرعت اجرای بخش منفی تکرارها، کنترلی داشته باشید.

خوب، تا اینجا مروری کلی روی برخی تکنیکهای شدت دهنده، داشتیم، البته درآپ ست و سوپرست های پیش خستگی و استراحت و توقف نیز می توانند حسابی سیستم عصبی عضلانی شما را به چالش کشیده و در صورت رعایت نکردن الزامات مورد نیاز ریکاوری عضلانی عصبی، بدن را به تمرین زدگی، سوق دهند.
ادامه دارد…

سربلند و شادمان باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *