نمونه برنامه های فول بادی – بخش هشتم

درودها بر شما، جهت تقویت عضلات بالاتنه، بخش پشتی که به نوعی همان زیربغل بوده، همانطور که بارها خدمتتان عرض کرده ام، در کل دو گروه حرکتی داریم، حرکاتی پهنا دهنده از نمای روبرو و پشت و حرکاتی ضخامت بخش از نمای پهلو. مجموعا، انواع بارفیکس ها، لت سیم کش ها و پول آور ها، همگی حرکات پهنا دهنده از نمایی روبرو و پشت بوده و حرکاتی که دست در مسیری افقی به سمت بدن کشیده می شود، ماننده انواع روئینگ ها که شامل: زیربغل هالتر خم، دمبل تک خم، قایقی، دستگاه اچ، تی بار و امثال اینها می باشد، به بخش داخلی عضلات زیربغل ضخامت بخشیده و از نمای پهلو، به ورزشکار، ابهتی خاص را می بخشند.

به شخصه، برای رویه فول بادی هر روزه، معمولا یک نوع پول آور را پایه ثابت فرض کرده و در هر جلسه، بین یک نوع روئینگ و یک نوع حرکت کشش از بالا سر، یکی را انتخاب کرده و به تمرین می پردازم. برخی از اوقات، به دلیل اینکه در هر حرکت، شخصا یک ست را تا ناتوانی پیش می برم و کلا برای هر حرکت یک ست بیشتر اجرا نمی نمایم و همچنین مدتها است که دیگر در تمریناتم تنها از وزن بدن بهره می برم، یک ست حرکت L-Front تا ناتوانی، بلافاصله یک نوع بارفیکس، فرضا دستها به عرض شانه و مچ برعکس تا ناتوانی، بدون درنگ یک کشش معکوس که معمولا با تی آر ایکس اجرایش می کنم، این نیز تا ناتوانی.

به این شکل، عضلات زیربغل را از زوایای مختلفی در مدت زمانی بسیار اندک، با حداکثر کیفیت، تحت فشار گذاشته و تمرینی هر چه تمام تر را، پشت سر می گذارم.
برای رویه های فول بادی به صورت یک روز درمیان نیز، می توان به همین شکل عمل نمود و دو تا سه حرکت را پشت سرهم به صورت سوپرست اجرا کرد و یا از انواع تکنیک های استراحت و توقف، تکرارهای اجباری یا همان کمکی، نگاتیو، درآپ ست ها و انواع و اقسام روش های دیگر افزاینده کیفیت تمرینی بهره برد.

ادامه دارد…
برقرار و پیروز باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *