کاهش کمیت، افزایش کیفیت – بخش اول

درودها بر شما، مایک منتزر، جمله معروفی دارد که می گوید: “پرسشی که می بایستی در خصوص اجرای تمرینات، از خود بپرسید این نیست که شما به چه مقدار از تمرین و حرکات مختلف نیاز دارید، بلکه پرسش اصلی این است که به چه میزان حجم تمرین کمتری، نیازمندید”.

در طی این چند سال که به ارائه مطالب مختلف در خصوص اجرای تمرینات با کیفیت و در عین حال دارا بودن حداقل کمیت، پرداخته ام، بارها بر کاهش حجم تمرین، تاکید داشته ام. کاهش حجم تمرینی که باعث می شود شما بتوانید با حداکثر کیفیت به تمرین پرداخته و در نتیجه، نتایجی شگرف را از تمرین، حاصل نمایید. بسته به اینکه شما از نظر ژنتیکی دارای چه مقدار ارتباط ذهنی عضلانی هستید و اینکه سابقه تمرینی و توسعه عضلانی شما، به چه میزان است، می تواند حجم تمرین شما، متفاوت باشد. در این مهم، مقدار سرعت ریکاوری بدنی و استرس کلی روزانه که بر بدن شما نیز وارد می شود، نقش بسزایی را بازی می کند.

هر چه شما بتوانید ارتباط ذهنی و عضلانی خود را تقویت نمایید، می توانید با تعداد ست ها و حرکاتی اندک تر، به تمرین پرداخته و سیگنال رشد را جهت عضلات مربوطه، در بدنتان آزاد نمایید. این امر باعث می شود که به دلیل پایین نگاه داشتن حجم تمرین، از مقدار زمان مورد نیاز بدن شما جهت ریکاوری، کاسته شده و بتوانید تعداد جلسات تمرینی روی عضلات را در یک بازه زمانی مثلا یک ماهه افزایش دهید. این خود می تواند یکی از مهمترین عوامل رشد و پیشرفت مطلوب عضلات، باشد.

ادامه دارد….
سربلند باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *