تنها راه افزایش حجم و قدرت عضلانی – بخش نهایی

درودها بر شما، در مجموع شما می توانید در هر جلسه تمرینی، از نوعی ایجاد اضافه بار، بهره ببرید، یکبار از رویه های مرسوم رعایت کردن اصل اضافه بار که همان ثابت نگاه داشتن مقدار وزنه و افزایش مقدار تکرارها و یا ثابت نگاه داشتن مقدار تکرارها و افزایش مقدار وزنه است، بهر برده، در جلسه بعدی از تکرارهای یک و نیم استفاده کرده، روز دیگر تمرین، دامنه حرکت را تا جای ممکن افزایش داده، جلسه بعدی از لوازم کمکی مانند کش یا زنجیر بهره برده و الی آخر.

همچنین می توانید اینها را با یکدیگر ترکیب نمایید، فرضا استفاده از تکرارهای یک و نیم به همراه استفاده از کش در حرکتی مانند جلو بازو هالتر ایستاده، یا استفاده از تکرارهای یک و نیم به همراه فاصله گرفتن از سکوی دستگاه سیم کش به منظور اجرای پشت بازو طناب و در کنارش به حداقل رساندن میزان استراحت بین ست ها. از سوی دیگر، در تمرینات افزایش دهنده قدرت بدنی و استفاده از حرکاتی مانند ددلیفت، بکارگیری سکویی زیر پا، به منظور افزایش دامنه حرکتی و افزایش تعداد ست های قدرتی جهت بالا بردن مقدار تناژ کلی وزنه بکار رفته در تمرین.

همین طور که در تمرینات بی هوازی، ما بحث اضافه بار را داریم، در تمرینات افزایش چابکی، هوازی های مرسوم و استفاده از رویه های اینتروال و یا تاباتا نیز، عقلانی است که رفته رفته اضافه بار اعمال نموده تا بدن روند پیشرفت را در پی گرفته و درجا نزند. برای مثال دوچرخه سواری با سرعتی بیشتر و یا سعی در اجرای حرکت طناب زدن، با تعدادی بیشتر، در مدت زمانی ثابت.

امیدوارم این سری از مطالب نیز خدمتتان مفید واقع شود، پاینده و استوار باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *