حرکات و ست های تمام کننده – بخش اول

درود ها بر شما، تاکنون، در خصوص مزایایی ایجاد پمپاژ بالای خون در عضلات، در حین تمرین، مطالبی را خدمتتان ارائه نموده ام. مزایایی همچون افزایش تحویل مواد مغذی به عضلات، افزایش اکسیژن رسانی به ماهیچه ها، ایجاد فشاری مناسب بر روی بافت فشیا و به نوعی افزایش فضای موجود جهت رشد عضلات و غیره.

برخی حرکات وجود دارند که می توان به نوعی آنها را به عنوان حرکات تمام کننده تمرین بر روی یک گروه عضلانی، شناسایی نمود، اینها حرکاتی هستند که معمولا عضله درگیر را در بازه وسیعی از دامنه حرکتی درگیر نموده که همین امر باعث افزایش پمپاژ خود در عضلات مربوطه خواهد شد. همانگونه که آگاه هستید، حرکات اجرا شده با استفاده از دستگاه ها و سیم کش ها، دامنه کشش و درگیری ماهیچه فعال در تمرین را افزایش می دهند، برای مثال، حرکت جلو بازو لاری دستگاه، حتی در انتهای دامنه مثبت تکرار، کشش کاملی بر عضله دو سر بازویی اعمال می کند، در حالی که اگر این حرکت با دمبل یا هالتر اجرا شود، زمانی که ساعد شما بر زمین عمود می شود، عملا دیگر خبری از فشار و کشش اعمال شده بر دوسر بازویی نخواهد بود، در حالی که اجرا با دستگاه و یا سیم کش، این مشکل را رفع می نماید و دامنه درگیر بودن عضله را افزایش می دهد.

این افزایش دامنه درگیری، ضمن اینکه باعث خواهد شد، درصد درگیر شدن فیبر عضلات مربوطه در تمرین افزایش یابد، موجبات افزایش پمپاژ خون در عضله را فراهم نموده و شما را در رسیدن به اهداف مورد نظر، یاری می رساند.

ادامه دارد…
برقرار و پیروز باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *