عبور از سد ذهنی، تنها با یک ست – بخش ششم

درودها بر شما، جدای از مواردی که مربوطه به تمرین می شوند، تغذیه و استراحت به منظور ایجاد ریکاوری عضلانی و ریکاوری سیستم عصبی، نقشی به مراتب مهمتر را در توسعه و پیشرفت قوا و حجم توده عضلات، بازی می نمایند.

شما نمی توانید نسبت به میزان مصرف آب روزانه خود بی تفاوت بوده و در کنارش انتظار افزایش قدرت و حجم ماهیچه را داشته باشید. نمی توانید به درستی و به صورتی حساب شده، متناسب با ژنتیک، نوع تمرین، اهداف، برنامه روزانه و دیگر موارد مهم، به تغذیه روزانه نپرداخته و انتظار داشته باشید که مداوما بر حجم توده ماهیچه ای شما افزوده شود.

برخی با خود فرض می نمایند که اگر از سیستم تمرینی شدت مضاعف یا تکنیکهای شدت دهنده تمرین استفاده نمایند و کل جلسه تمرینی ایشان ظرف مدت بیست دقیقه به پایان برسد، در نتیجه بدن ایشان هم به تغذیه چندانی نیاز نخواهد داشت، در صورتی که داستان برعکس است، شما با یک جلسه تمرینی حساب شده که در آن از انواع رویه های شدت دهنده و افزاینده کیفیت تمرینی، بهره برده اید، آنچنان عضلات را به رشد تحریک نموده اید و همچنین به قدری بر سیستم عصبی عضلانی خود استرس وارد نموده اید که حال دیگر به یک تغذیه تمام عیار و در پی آن مقدار استراحتی متناسب با شرایط شما، نیاز دارند تا به سمت رشد پیشرفته و افزایش قوا و حجم را تجربه نمایند. تغذیه و استراحتی که از همان لحظات اولیه بعد از تمرین (برخی اوقات از دل تمرین) آغاز شده و بایستی به گونه ای منظم، بدن را تامین نماید.

ادامه دارد…
برقرار و استوار باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *