اشتباهاتی رایج در تغذیه افراد لاغر پیکر – بخش اول

درود بر شما، خیلی از عزیزانی که دارای تیپ بدنی لاغر پیکری هستند، افزایش ورودی کالری از منابع غذایی در رژیم غذایی روزانه شان را با تغذیه از انواع و اقسام مواد بی کیفیت، اشتباه گرفته اند. برای مثال، ایشان تصور می کنند، به علت بالا بودن نرخ سوخت ساز بدنشان، بایستی مداوم از انواع شیرینی جات، فست فود و مواردی این چنینی که فاقد چگالی غذایی هستند، استفاده نمایند، غافل از اینکه، استفاده از اینها تنها وضع را خراب تر می نماید.

یکی از مواردی که این عزیزان معمولا با آن رو برو هستند، ضعف در سطح ترشح هورمون رشد در بدنشان است که می توان با داشتن یک رژیم غذایی صحیح، خواب شبانه کافی و اجرای تمرینات با شدت مضاعف، بخصوص تمرینات به روش فول بادی، این ترشح را به حداکثر خود رساند.

مواد غذایی فست فود، به شدت سرکوب کننده سطح ترشح هورمون رشد بوده، ضمن اینکه به انسان سیری کاذب داده، به سرعت قند خون را افزایش داده، در پی آن ترشح هورمون انسولین را در بر داشته تا برای این قند اضافی، چاره اندیشی کند. البته به دلیل بالا بودن سوخت و ساز این عزیزان، ایشان کمتر در معرض افزایش وزن توده چربی قرار می گیرند، منتهای مراتب، ممکن است با پا فشاری بر روی یک رویه اشتباه تغذیه از اینگونه مواد، فرد به مرور بر وزنش افزوده شود، منتها این وزن تنها توده چربی می باشد، که آن هم معمولا برای ایشان به شکلی زشت و بد ریخت، در اطراف ناحیه شکم ایشان، می باشد. حال راه حل این موضوع، از منظر تغذیه چیست؟ پاسخ استفاده از مواد غذایی چگال یا همان مواد غذایی دارای دانسیته بالا، می باشد، حالا اینها چه نوع غذا هایی هستند…؟

ادامه دارد…
پیروز باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *