چه تعداد ست تمرینی، تا تحریک عضلات به رشدی این چنینی – بخش نهایی

درود بر شما، در گذشته نیز، در خصوص ارتباط ذهنی عضلانی، مکررا مطلب، خدمتتان ارائه کرده ام. یکی از مواردی که شخص ورزشکار را قادر نمی سازد بتواند آنچنان که باید و شاید، عضلات مربوطه را در طی اجرای حداقل تعداد ست تمرینی، به اوج ناتوانی و چه بسا فراتر از آن، پیش ببرد، همین ضعف در قوای ذهنی عضلانی و ارتباط میان این دو بخش است.

زندگی روزمره نیز، در اینجا بی تاثیر نیست. دوریان یتس یک جمله معروفی دارد که مصداقش این است که؛ تمامی افکار غیر ورزشی ام را در بیرون درب باشگاه می گذارم، سپس وارد باشگاه به جهت تمرینی هرچه تمام تر، می شوم. واقعا همین نکات بسیار ریز و به ظاهر جزئی است که یک قهرمان مسترالمپیا را از یک ورزشکار مبتدی، مجزا، می سازد.

خدا را شکر هم امروزه دیگر اهداف ورزشی تغییر کرده است، حقیقتی به تصور بنده بسیار تلخ می نماید، آقایان اکثرا به فکر کمی روی فرم آمدن و متناسب جلوه کردن در چشم بانوان هستند، بسیاری از بانوان هم متاسفانه کلا بر روی خط “بکش و خوشگلم کن” مسیر را می پیمایند. همه هم یک گوشی در تمرین به دست، کلیک کلیک در حال سلفی گرفتن، لایو گذاشتن و استوری تهیه کردن هستند……

اینها یعنی عدم تمرکز بر روی تمرین. شما اگر واقعا زمان و وقتتان را با ارزش بشمارید، سعی خواهید نمود که با تقویت قوای ذهنی عضلانی، ارتباطی تنگاتنگ میان انقباض عضلات و ذهن خود ایجاد کرده، تا به گونه ای هر چه تمام تر، انقباض عضلانی را با حداکثر تعداد فیبرهای ماهیچه ای درگیر در تمرین، ایجاد نمایید. این مهم به شما کمک می کند تا تمرینی با کیفیت را پشت سر بگذارید، تمرینی که به درستی، اضافه بار را بر عضلات مربوطه، با حداکثر کیفیت، حداقل کمیت و در حداقل زمان، وارد ساخته و به شکلی بالقوه، عضلات را به رشد تحریک می نماید.

برای مثال، یکی از همین تقویت کننده های ارتباط ذهنی عضلانی، اجرای تکرارهایی کاملا تحت کنترل و اعمال انقباض و مکث در اوج دامنه مثبت حرکتی، بخصوص در حرکاتی که دارای اوج انقباض نیز هستند، مانند حرکات قفسه سینه دستگاه، نشرهای خم و نشر جانب، حرکات کششی زیربغل، جلو ران، پشت ران، حرکات مربوط به عضلات دو سر بازو و دیگر موارد.

امیدوارم این سری از مطلب نیز برایتان مفید واقع شود.
جهت تهیه برنامه های تمرینی و تغذیه ای، متناسب با ژنتیک، شرایط شغلی و اجتماعی و اهداف خود، می توانید با بنده در تماس باشید:
آیدی تلگرام:
@mehranmoosavipour
برقرار باشید.
سید مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *