برنامه غذایی… یا مکمل های غذایی؟؟؟!!!

درود بر شما، گاهی اوقات پیش می آید که فرصت این را داشته باشم و به برنامه غذایی تعدادی از عزیزان، نگاهی بی اندازم. البته بایستی این نکته را خاطرنشان سازم که بنده متخصص تغذیه ورزشی نبوده و نیستم، تنها امر تهیه و تنظیم برنامه های غذایی مربوط به کاهش، افزایش وزن و ارتقاء کارایی بدنی ورزشکاران قدرتی را، ضمن اینکه پایه امر را در دوره مربیگری آمادگی جسمانی، آموخته ام، در طی این ۲۰ سال، بصورت مداوم، داشته های خود را به روز کرده و سعی در تحصیل و کسب دانش مربوطه، داشته ام.

با این تفاسیر، برنامه غذایی عزیزانی را می بینم که بجای مواد غذایی مرسوم، کلا از انواع و اقسام مکمل های غذایی، تشکیل شده است، تو گویی اینان خدای ناکرده با هضم و جذب مواد غذایی مرسوم، مشکل دارند که برخی از آنها، بین ۵ الی ۷ وعده، آنهم تنها از پروتئین وی، به شکل پودر، در برنامه شان، لحاظ شده است.

خوب به شخصه، هر زمان که با یک چنین موردی روبه رو می شوم، تنها تصوری که به ذهنم می آید؛ این است که طراح (البته اگر بشود نام ایشان را طراح نهاد!!!) یک فروشنده بوده است، نه کسی که واقعا کمی دانش نسبت به امر تغذیه ورزشهای قدرتی و یا مباحثی مانند کاهش و یا افزایش وزن، دارد.

اینگونه افراد، روز به روز در حال افزایش هستند که متاسفانه تنها به خالی کردن جیب ملت، فکر می کنند. به ظاهر مکمل ها هم که نظر می افکنی، با بازار مکاره ای روبه رو می شوی که از پروتئین وی گرفته تا انواع محرک های چربی سوز، کراتین، گلوتامین، انواع آمینو، دو سه مدل مکمل وزن دهند و الی ماشاالله…..
این داستان!!!

ادامه دارد……
برقرار باشید.
سید مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *