استفاده از تکنیکهای شدت مضاعف جهت تمرین بانوان…

درود بر شما، مایک منتزر می گوید: در سمینارهای مختلف بانوان ورزشکار در خصوص استفاده از تمرینات با شدت مضاعف سوال می کردند، من هم معمولا از دادن جوابی صریح امتناع می کردم، چرا که در اوایل جواب صحیح را نمی دانستم، حال که دیگر پاسخ قطعی را دریافته ام، به همه بانوان استفاده از این روش تمرینی را پیشنهاد می کنم. چرا که از نظر بیولوژیکی بدن بانوان بخاطر پایین تر بودن سطح تستوسترون، عموما دارای حجم و قدرت عضلانی به نسبت پایین تری می باشد.

پایین تر بودن این هورمون در بدن بانوان باعث خواهد شد که ایشان نیازمند تمرینی با کیفیت بالا و اجرا شده در حداقل زمان ممکن باشند، چرا که هر چه مدت زمان یک جلسه تمرینی بیشتر شود، سطح هورمون استرس یا همان کورتیزول در خون بالاتر رفته و این می تواند به خودی خود به حجم و قوای توده عضلانی آسیب وارد کند.
پس بهترین روش تمرینات قدرتی جهت بانوان نیز اجرای تمرینات با رویکرد شدت مضاعف است. تمریناتی که با حداقل تعداد ست و استفاده از تکنیکهایی مانند، درآپ ستها، استراحت و توقف، سوپرستهای پیش خستگی، تکرارهای کمکی و اجباری، انقباض های ایزومتریک، تکرارهای نیمه و یک چهارم دامنه حرکتی و….عضله درگیر در تمرین را در حداقل زمان ممکن به ناتوانی و چه بسا فراتر از ناتوانی رسانده و سیگنالهای رشد عضلانی و افزایش قدرت بدنی را آزاد سازی می کنند.

پیروز باشید.
موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *