وعده غذایی قبل از تمرین…

درود بر شما، یکی از مواردی که عزیزان ورزشکار در تغذیه قبل از تمرین بایستی مورد نظر داشته باشند، فاصله این وعده با تمرین و نوع مواد مصرفی در آن می باشد.

برای مثال ممکن است فردی در فاصله یک ساعت و نیم قبل از شروع جلسه تمرینی یک بشقاب برنج بعلاوه یک سینه مرغ کبابی یا آبپز شده را میل کرده باشد. برنج بخاطر سرعت بالایی آزاد سازی قند در بدن باعث خواهد شد به همان سرعت ترشح انسولین در بدن بالا رفته تا این قند اضافی موجود در جریان خون را کاهش بدهد، این می تواند مسبب کاهش قند در زمان تمرین شده و ورزشکار را از ادامه تمرین بازدارد.

همچنین بدن در همین زمان هنوز مشغول هضم بخشی از غذایی میل شده می باشد، در نتیجه بخشی زیادی از جریان خون متوجه دستگاه گوارش می باشد.

حال ورزشکار با اجرای تمرینات بدن را مجبور می کند که پمپاژ جریان خون را به عضلات افزایش دهد، در اینجاست که ممکن است نه خون رسانی به دستگاه گوارش به درستی صورت گیرد، نه به عضلات و نه به مغز بقدر کافی خون رسانی شود، که در پی آن می تواند کارایی ورزشکار را در آن بازه زمانی به شدت کاهش دهد.

پس فاصله وعده غذایی را به دو ساعت قبل از تمرین افزایش دهید و از مواد کربوهیدراتی با شاخص گلیسمیک پایین که در گذشته درباره آنها مطلب قرار داده ام استفاده بفرمایید، یا اینکه می توانید از مواد مغزی مانند آجیل بو داده نشده و خشکباری مانند گردو، بادام زمینی و یا نخودچی و تعداد کمی کشمش در فاصله یک ساعت و نیم قبل از تمرین استفاده کرده که با این عمل هم در زمان تمرین سطح انرژی شما بالا خواهد بود و هم بدن به راحتی به وظیفه خون رسانی خود می پردازد.

پاینده و استوار باشید.
موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *