تمرکز…

درود بر شما، دوریان یتس، قهرمان شش دوره از مسابقات مسترالمپیا همیشه در مقالات و کتبش ذکر می کند که بایستی شما هر گونه مسئله فکری را در زمان تمرین کردن، در بیرون باشگاه گذاشته باشید و سپس به سراغ تمرین بروید، جدایی از این شما بایستی در زمان اجرای یک ست تمرینی تمام حواستان به اجرای تکرارها در فرم و اسلوب صحیحش باشد و تا آنجا که در توان دارید محرکهای محیطی را از ذهن خود پاک کنید.

برخی به باشگاه می روند تنها برای به رخ کشیدن اندام و توانشان به دیگران، ایشان در همین مرحله و لول خواهند مانند، یک ورزشکار واقعی بایستی هر تکرار از هر ست تمرینی را با پوست و استخوانش حس کند و در برابر تمریناتش کاملا مسئول باشد.

زمانی که شما در حین اجرای تمرینات حواستان به محیط اطرافتان باشد باعث خواهد شد که انرژی خود را صرف همین توجه بی جا به محرکهای محیطی کنید.

شاید برایتان پیش آمده باشد که تصویر یا فیلم تمرینی ورزشکاران تراز اول پرورش اندام را با داشتن عینک آفتابی و دودی بر چشمانشان، دیده باشید، به همراه هدستی روی گوشهایشان، اینها تنها جهت حذف همین عوامل محیطی می باشد تا ورزشکار بتواند با تمام توانش تمرکز خود را روی اهداف ورزشی مورد نظرش در حین اجرای تمرینات قرار بدهد.

پاینده و سربلند باشید.
موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *