آیا مصرف مکملهای غذایی ضروری است…؟!

درود بر شما، در دنیای ورزش امروزی، بخصوص ورزشهای قدرتی، مکملها غذایی جایگاه عظیمی را به خود اختصاص داده اند، ولی واقعا به انواع و اقسام این مکملها نیاز است؟؟ و اینکه یک ورزشکار تازه کار و مبتدی واقعا نیازمند مصرف اینگونه از مواد غذایی است؟؟!!

بارها دیده ام که عزیزان تازه کار و مبتدی در بدو امر ورودشان به ورزشهای قدرتی، به سراغ خرید انواع و اقسام مکملهای غذایی می روند، غافل از این امر که شما بایستی در درجه اول تغذیه مناسب ژنتیک و شرایط جسمانی و زندگی و اهدافتان را رعایت کنید، پس از آن اگر بعد از مثلا ۶ ماه تمرین و تغذیه منسجم و حساب شده، مربی یا کارشناس تغذیه تان تشخیص دادند که شما واقعا بدنتان را نمی توانید بوسیله غذاهای مرسوم تامین کنید، به مرور به سراغ مکملها خواهید رفت، آنهم البته هزار اما و اگر دارد!!!

متاسفانه بسیارند مربیان سودجویی که خودشان فروشنده مکمل بوده و تنها به بهانهایی عجیب و غریب سعی در فروش اجناسشان را به شاگردانشان دارند، اینجاست که واقعا بایستی فرد ورزشکار خود آستین بالا زده و به مرور سعی در کسب علم روز چه در زمینه تمرین و چه در زمینه تغذیه، داشته، تا به کم و کیف ماجرا به مرور آگاهی کامل یابد.

از این گذشته، به عنوان یک ورزشکار تازه کار، بهتر است برای شروع هر مکمل را به تنهایی برای مدتی مثلا یک تا دو ماه مصرف کنید( این بازه تنها جهت مثال است)، تا واکنش بدنی را نسبت به این نوع مکمل مصرفی کاملا دریابید و به ارزیابی تغییرات بدنی حاصل از آن بپردازید و پس از آن به مرور به سراغ ترکیب کردن مکملها بروید.

به شخصه به عزیزانی که بزرگوارانه طراحی برنامه هایشان را به بنده سپرده اند، بعد از مدتی تمرین، برحسب نیاز و اهداف ورزشکار، برای مثال محصولاتی را همچون مکملهای پروتئینی جهت بعد از جلسات تمرینیشان پیشنهاد داده ام، پس به خاطر داشته باشید که در درجه اول به دنبال تنطیم کردن برنامه تغذیه متناسب با شرایط خودتان بوسیله مواد غذایی مرسوم باشید، چرا که ممکن است به هیچ عنوان بدن شما و اهدافی که دارید، نیازمند مصرف مکملهای غذایی نباشد.
پیروز و سربلند باشید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *