آناتومی حرکت پرس پا به همراه نکات تکمیلی…

حرکت پرس پا دستگاه یک حرکت چند مفصلی بوده که بصورت همزمان عضلاتی را مانند چهار سر ران و همسترینگ، در حین اجرای حرکت درگیر می کند.

این حرکت قابلیت این را دارد که با تغییر جایگیری پاها روی صحفه دستگاه، تقسیم فشار را روی عضلات پایین تنه، تغییر دهید.
اگر پاها را با عرضی بیشتر از عرض شانه ها روی صحفه دستگاه قرار بدهید، فشار بیشتر به بخشهای داخلی ران وارد می شود و هرچه پاها را جمعتر از عرض شانه روی صحفه دستگاه قرار بدهید فشار بیشتر به بخشهای خارجی ران وارد می شود.
هرچه جایگیری پاها را به سمت پایین صحفه دستگاه قرار بدهید بخش اعظم فشار به چهار سر ران وارد شده و هرچه پاها را در بخش بالایی صحفه دستگاه قرار بدهید، درگیری عضلات دو سر ران و همسترینگ را افزایش خواهید داد.

در زمان اجرای بخش منفی تکرارها عمل دم و در حین اجرای دامنه مثبت عمل بازدم را اجرا کنید.
سعی کنید دامنه منفی تکرارها را در طی ۳ الی ۸ ثانیه به اجرا گذاشته و بخش مثبت حرکت را در زمان ۲ تا ۴ ثانیه به اجرا بگذارید.

از قفل کردن مفصل زانو در انتهای بخش مثبت حرکت به شدت پرهیز کنید همچنین در انتهای دامنه منفی آنچنان دامنه حرکتی را افزایش ندهید که نشیمنگاه از روی تکیه گاه دستگاه جدا شود، اگر این نکته را رعایت نکنید حتما به ستون فقرات خود آسیب وارد خواهید کرد.

در حین اجرای حرکت بالاتنه را کاملا روی پشتی دستگاه حفظ کنید و از جداکردن بالاتنه از این تکیه گاه خودداری کنید.

تکنیک استراحت و توقف به خوبی در این حرکت جواب می دهد، وزنه ای را انتخاب کنید که در تکرارهای ۳ الی ۶ به ناتوانی برسید، بعد از رسیدن به ناتوانی دستگاه را قفل کرده و ۱۰ ثانیه استراحت کنید و سپس مجددا به ادامه تکرارها تا ناتوانی بپردازید. می توانید این روند استراحت و توقف را ۲ تا ۳ بار دیگر تکرار کنید.

آموزش تصویری حرکت پرس پا 
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *