آناتومی حرکت جلوبازو هالتر ایستاده

حرکت جلوبازوهالتر در عین حالی که می تواند یکی از بهترین حرکات تقویت کنند عضلات دوسربازو باشد، می تواند در صورت رعایت نکردن بیومکانیک صحیح حرکتی، به ستون فقرات و مچها آسیب بزند.
به شخصه پیشنهاد می کنم حتما از میله EZ جهت اجرای این حرکت استفاده بفرمایید تا فشار روی مچها و ساعد کاهش پیدا کند و اجرای صحیح حرکت راحت تر بشود.
عضلات دوسر بازویی همان گونه که از نامشان پیداست دارای دو سر یکی سربلند و دیگری سرکوتاه هستند.

آناتومی عضلات دو سربازویی


سربلند که بخش خارجی این عضلات را تشکیل داده است اگر به درستی تقویت شود باعث بوجود آمدن ظاهری قله ای شکل در این عضلات در هنگام فیگورهای مربوطه می شود. این عمل با گرفتن میله هالتر کمی جمعتر از عرض شانه حاصل می شود.
سر داخلی این عضلات که بخش کوتاه این عضله می باشد در صورت تقویت صحیح ظاهری چگال و با ضخامت را به این عضله خواهد داد، که این امر با گیرشی کمی باز تر از عرض شانه ها حاصل می شود.
در طول اجرای حرکت سعی کنید آرنجها موقعیت ثابت خود را در کنار پهلوها حفظ کنند و از حرکت آنها جلوگیری کنید.
در حین اجرا بخش مثبت تکرارها نفس گرفته و در بخش منفی ششها را تخلیه کنید.
۱ تا ۳ ثانیه را صرف بخش مثبت تکرار ها کرده، در اوج دامنه مثبت بین ۲ تا ۵ ثانیه انقباض را حفظ کنید و بخش منفی حرکتی را در طول ۲ تا ۸ ثانیه به اجرای بگذارید.
تکنیکهای کمکی، استراحت و توقف، فشار منفی، درآپ ست، انواع مختلف سوپرست، تکنیک ۲۱ تکراری، تکرارهای نیمه و یک چهارم و انقباض ایستایی جهت این حرکت عالی عمل می کنند.
یادتان باشد در طول اجرای این حرکت سینه را بیرون داده و از قوز کردن خودداری کنید.

آموزش حرکت جلوبازو هالتر ایستاده
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *