کاهش تعداد ست تمرینی – بخش یازدهم

درودها بر شما، در کنار توجه به خستگی ناشی از تمرین عضلات سینه ای و زیربغل، چه روی عضلات هدف، چه روی عضلات کمکی، شما به سیستم عصبی خود نیز فشار وارد کرده اید که به نسبت، دارای سرعت بازیابی کمتری در برابر سیستم عضلانی، می باشد. حال تصور کنید که در فردای روزی که شما یک تمرین سنگین روی سینه و زیربغل را پشت سر گذاشته اید، می خواهید روی عضلات پایین تنه، چهارسر و دوسر ران، به تمرین بپردازید.

خوب، اگر این فشار و خستگی ناشی از تمرین که به سیستم عصبی شما وارد شده است، به گونه ای باشد که بدن شما، نتواند در عرض ۲۴ ساعت خود را از آن خلاص کند، شما هم به سراغ تمرین رفته و می خواهید عضلات پایین تنه را به چالش بکشید، یکی دو ست که از تمرین می گذرد، متوجه می شوید که انگار یکجای کار می لنگد، انگار بدن همانند جلسه قبلی، احساس شادابی و پر انرژی بودن را ندارد و چندان به صورت باید و شاید، نمی توانید یک انقباض حداکثری را بر عضلات پایین تنه، تحمیل کنید.

این نشانه بارزی از عدم ریکاوری سیستم عصبی شما، از جلسه تمرین قبلی می باشد، که هر مقدار کمیت تمرین شما بیشتر باشد، این حالت ایجاد شده، دارای شدتی بیشتر بوده، لذا به زمان بیشتری بین دو جلسه تمرینی، جهت بازیابی خود، نیاز خواهد داشت.

ادامه دارد…
برقرار باشید.
مهران موسوی پور
سفارش برنامه تمرینی و برنامه غذایی:
۰۹۱۳۳۰۶۹۳۵۰

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *