پیچیدگی تغذیه!؟ – بخش هفدهم

درودها بر شما، با توجه به سرعت تبدیل مواد غذایی که به صورت کلی، منبع تامین درشت مغذی کربوهیدرات هستند، به گلوکز در بدن، بایستی تصمیم گرفت که از این ماده در کجای رژیم غذایی روزانه مام، بهره ببریم. برای مثال، همان موردی که در پست قبلی به آن اشاره کردم، استفاده از خرما در فاصله دو ساعتی تا جلسه تمرینی.

خوب، با میل نمودن خرما، شما با سرعت زیادی، کالری آزاد در جریان خونتان خواهید داشت، این مورد، با فاصله دو ساعت از تمرین، برایتان مفید که نیست، ممکن است به ضررتان نیز باشد که همان ترشح انسولین و کاهش قند خون است، در پی آن کاهش سطح انرژی به صورت چشمگیر در حین تمرین. با این تفاسیر، ما بهتر است به صورت گشترده از یک چنین ماده غذایی، در کجای رژیم روزانه مان استفاده کنیم؟ برای وعده های غذایی که به سرعت نیاز به بازسازی ذخائر انرژی خود داریم، برای مثال وعده صبحانه و بلافاصله بعد از تمرین.

در این دو وعده، ما با ذخائر پایین گلیکوژن در بدن روبرو هستیم، پس از خواب شبانه، بدن از ذخائر خود برای تامین قند مورد نیاز جهت عملکرد ارگانهای حیاتی بهره برده است، در تمرین هم که دیگر حسابش مشخص است، قند ذخیره شده جه انقباضات شدید ماهیچه ای، مصرف شده، حالا نیاز داریم که یک ماده قندی با سرعت هضم و جذب بالا را برای بدن فراهم آوریم تا به سرعت، بدن انرژی از دست رفته را، بازیابی کند.

ادامه دارد…
تندرست باشید
مهران موسوی پور
سفارش برنامه های تمرینی و برنامه های غذایی:
۰۹۱۳۳۰۶۹۳۵۰

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *