پرورش عضلات چهار سر ران – بخش دوازدهم

درودها بر شما، برویم سراغ حرکت پرس ران. یکی از بهترین و صد البته ایمن ترین حرکات پرورش دهنده عضلات چهار سر ران که می توان به راحتی، با جایگیری های مختلف پا بر روی سینی دستگاه و استفاده از تکنیک های مختلف، به پرورش تمامی بخش های عضلات چهارسر ران، پرداخت.

در ابتدا بایستی خدمتتان عرض کنم، همانگونه که در پست اختصاصی مربوط به آناتومی این حرکت، در گذشته خدمتتان عرض گردید، هر مقدار که شما، کف پای خود را در بخش های بالایی سینی دستگاه قرار بدهید، به گونه ای متمرکز تر بر بخش های عضلات همسترینگ یا همان دوسر ران که به پشت ران و مجموعه عضلات نشیمنگاه معروف است، فشار اعمال می کنید و هر چه قدر پاها را پایین تر قرار دهید، فشار به صورتی متمرکز تر بر عضلات چهار سر ران، وارد می شود.

برای مثال، شما در بخش داخلی عضلات چهار سر ران خود، دارای ضعف هستید، فرضا قصد دارید بر روی بخش اصطلاحا اشک ران، فشار وارد کنید، در این حالت پاها را بازتر از عرض شانه و با جهت دهی پنجه ها به سمت بیرون، بر بخش پایینی سینی دستگاه قرار داده و به اجرای تکرارها، بپردازید.
انتهای دامنه مثبت تکرارها، قبل از باز شدن کامل مفصل ران و قفل شدن زانوان شما بوده و انتهای دامنه منفی، قبل از بلند شدن بخش پایین کمر از تکیه گاه دستگاه می باشد. برخی آنقدر در دامنه منفی پیش می روند که لگن و پایین کمر از تکیه گاه جدا می شود، در این حالت یک فشار بسیار آسیب زا، به بخش پایینی ستون فقرات و دیسک بین مهره ای وارد می آید که می بایستی از آن پرهیز شود.

ادامه دارد…
تندرست باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *