پرورش عضلات سینه ای – بخش سیزدهم

درودها بر شما، بپردازیم به یک حرکت دیگر از دسته ایزوله ها، جهت عضلات سینه ای، پول آور دمبل، دراز کشیده در طول میز، یعنی مخالف وضعیت مرسوم اجرای پول آور دمبل، دراز کشیده به صورت متقاطع بر روی میز که بیشتر عضلات زیربغل، بخش لاتسیموس دورسی را درگیر می کند. هرچند همین وضعیت اول قرارگیری که مناسب درگیر سازی عضلات سینه ای بوده، مجددا از عضلات زیربغل شما، به نسبت زیادی کار خواهد کشید و بخش بیشتر وزنه را آنها جابجا خواهند کرد، حال یک راهکار.

بجای استفاده از یک خرک در وضعیت تخت، بر روی میز بالاسینه با زاویه ای تقریبا ۳۰ الی ۴۵ درجه دراز کشیده، سعی نمایید در طول اجرای تکرارها، دستها به صورت مستقیم و آرنجها در موقعیت تقریبا قفل قرار داشته باشند و دستهای خود را که به کف دمبل و میله آن فشار وارد می سازند، همزمان به سوی یکدیگر، بفشارید، یعنی اگر میله دمبل وجود نداشت، دستها به سمت هم حرکت کرده و در هم قفل شوند.

یک چنین رویه ای، نیازمند استفاده از دمبلی به نسبت سبک تر از نمونه اجرا شده جهت درگیر سازی عضلات زیربغل، می باشد، چرا که عضلات زیربغل نسبت به ماهیچه سینه ای بسیار قوی تر بوده و بدن تمایل خواهد داشت تا جهت جابجاسازی بار مورد استفاده، راه راحت تر را که استفاده از همین عضلات قوی تر است، در پیش گیرد، پس شما هنر به خرج داده، از مقدار وزنه کاسته و با تمرکز بر روی کارکرد عضلات سینه ای، پیش می روید. با این اوصاف شرح داده شده، بیشتر بار تمرین متوجه فیبرهای بالایی عضلات سینه ای خواهد شد و می توان جهت جهت رفع ضعف در این ناحیه، در کنار دیگر حرکات تقویت کننده این بخش از عضله، از آن بهره برد.

ادامه دارد…
شاد باشید.
مهران موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *