پرورش عضلات سینه ای – بخش نخست

درودها بر شما. قصد دارم در یک روند تدریجی، به حرکاتی مناسب هر گروه عضلانی، اصلاحات حرکتی، تکرارهای مناسب، تکنیک ها و …. بپردازم. با عضلات سینه ای و حرکات تک مفصلی آن، آغاز می کنم. قفسه سینه، بوسیله دمبل در وضعیت های شیب مثبت، تخت و شیب منفی.

زمانی که شما به اجرای تکرارهای مربوطه در این حرکات، بر روی نیمکت مورد نظر می پردازید، در انتهای دامنه منفی تکرارها، معمولا فشار بالقوه ای به مفصل سرشانه و تاندونهای مربوطه، وارد می شود. جدای از این مطلب، در انتهای دامنه مثبت تکرارها، افراد معمولا دمبل ها را کاملا به هم نزدیک کرده و به هم می چسبانند، در اینجا است که کلا فشار از روی عضلات سینه ای به بخش جلویی سرشانه ها و سه سربازویی شما منتقل می شود، چرا که جاذبه زمین، بار مورد استفاده را در مسیری مستقیم به سمت پایین می کشد، نه به سمت بیرون و در یک مسیر نیم دایره ای. حال شما تکرارها را ادامه می دهید، بخش منفی را پیش می برید، مجددا بار متوجه عضلات سینه ای می شود، اینگونه است که به صورتی متناوب و لحظه ای، عضلات اصلی و هدف در حرکت، مداوما در تمرین وارد شده و از گود درگیری در تمرین خارج می شوند، که کیفیت ایجاد اضافه بار را کاهش می دهد.

حال راه کارها؛ به جای قفسه بالا سینه دمبل، استفاده از قفسه بالا سینه سیم کش که در طول دامنه حرکتی، به صورتی بهینه تر درگیری بر دوش عضلات سینه ای بوده و حتی می توانید در انتهای دامنه مثبت یک تکرار، دستگیره ها را از کنار یکدیگر عبور داده و بر دامنه کارکرد فیبر عضلات سینه ای، بی افزایید.

ادامه دارد…
پاینده باشید.
مهران موسوی پور.


قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *