قابلیت ریکاوری و تکنیک های شدت دهنده – بخش ششم

درودها بر شما، پس با توجه به مواردی که خدمتتان ارائه شد، هرچه بر سابقه شما به گونه ای ماثر، یعنی تغذیه، تمرین و استراحتی اصولی افزوده می شود و حجم توده عضلانی شما، افزایش می یابد و از آن سو، سرعت بازیابی بدنی شما، رفته رفته رو به کاهش می گذارد، بدن شما، مابین هر جلسه تمرینی، با چالش بیشتری جهت همین امر ریکاوری، رو در رو خواهد بود.

از سوی دیگر، هر مقدار که کمیت تمرینی شما نیز افزایش یابد، یعنی تعداد حرکات و ست های تمرینی مورد استفاده در هر جلسه، افزوده شود، مدت زمان مورد نیاز جهت ریکاوری، افزایش خواهد یافت. تحقیقات گسترده ای وجود دارد که نشان می دهد هر چه شما بتوانید با فرکانسی بیشتر، یعنی تعداد جلسات تمرینی بیشتر در یک بازه زمانی مشخص بر روی یک گروه عضلانی، به تمرین بپردازید، محرک رشدی عظیم تر را ایجاد نموده و موجبات افزایش حجم آن گروه عضلانی را با سرعتی افزون تر، بوجود می آورید.

فرض بفرمایید که قرار است بر روی عضلات زیربغل به تمرین بپردازید، اگر بتوانید در طی یک ماه تمرین، به جای هفتگی یک جلسه تمرین بر روی این عضلات، سه جلسه تمرینی ماثر را داشته باشید و در عین حال، مابین هر جلسه به ریکاوری ای مناسب جهت هم سیستم عضلانی و هم سیستم عصبی، دست یابید، سرعت رشد این عضلات را خواهید افزود و به نوعی به اهداف مورد نظرتان، سریع تر نائل می آیید.

ادامه دارد…
استوار و برقرار باشید.
مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *