ایجاد شوک عضلانی به وسیله طناب زدن به عضلات دو قلوی ساق پا

درود بر شما، در گذشته چندین رویه مختلف را به منظور اعمال شوک تمرینی به عضلات ساق پا، خدمتتان ارائه کرده ام، در اینجا روندی دیگر از اعمال حداکثر بار در حداقل زمان به این عضلات را خدمتتان عرض می کنم.

این رویه از تری ستی تشکیل شده است که بخش اول آن ساق پا دستگاه پرس، بخش دوم طناب زدن (یا پرشی مشابه با طناب زدن، اگر نمی توانید این حرکت را اجرا کنید) و در نهایت کشش طولانی مدت این عضلات می باشد.

تمرین را با گرم کردن کلی، تخصصی و اجرای حرکات کششی جهت عضلات ساق پا، آغاز می کنیم. به سراغ دستگاه پرس ران رفته و وزنه ای را انتخاب می کنیم که در رنج تعداد تکرارهای ۸ الی ۱۵ با ریتم یک ثانیه بخش مثبت، دو ثانیه مکث در اوج انقباض و دو ثانیه جهت دامنه منفی، به ناتوانی برسیم، پس از اجرای تکرار ها و رسیدن به ناتوانی، ۱۵ ثانیه استراحت کرده و مجددا سعی در جابجا نمودن وزنه مورد نظر، بار دیگر تا ناتوانی، می نماییم. حال بدون درنگ به سراغ پرش یا همان طناب زدن رفته و هر تعداد در توان داریم به اجرای این حرکت می پردازیم. پس از رسیدن به ناتوانی در این حرکت، بدون درنگ، با پنجه های پا در لبه تکیه گاهی ایستاده و عضلات ساق پای خود را، در کشش کامل برای ۴۵ ثانیه تا یک دقیقه، حفظ بنمایید. این کشش باعث اعمال نیرویی کششی بر بافت فشیا شده که عضلات را همچون زره دربرگرفته و از نظر تئوری می تواند فضایی را برای رشد بیشتر عضلات مربوطه فراهم آورد.

با توجه به قوای غریزه خود می توانید یک تا دو ست دیگر این روند را اجرا کنید. تمرین بگونه ای تنظیم شده است که طیف گسترده ای از فیبر عضلات دو قلوی ساق پا را به رشد، تحریک نماید. امیدوارم این رویه تمرینی برای شما نیز مفید واقع شود.

پاینده و استوار باشید.
سید مهران موسوی پور.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *