تقویت یا سرکوب عضلانی…

درود بر شما، امروزه ورزشکاران از تمامی جهات توسط رسانه های جمعی ورزشی، بخصوص رسانه هایی که به صورت تخصصی به ورزشهای قدرتی می پردازند، مورد بمباران اطلاعاتی قرار می گیرند، بخش اعظم این اطلاعات همگی نقش تبلیغاتی و تماما کذب را دارا می باشند….

مایک منتزر در یکی از مقالاتش ذکر می کند که در دوران طلائی ورزش زیبایی اندام، در یکی از مجلات معروف تیتر خورده بود که: “اگر ۲۰ ست برای آرنولد مناسب است، پس برای من هم مناسب می باشد”
در آن مقاله ایشان پرسشی را مطرح می کنند مبنی بر اینکه این “من” کیست؟ و منظور چه شخصی می باشد؟؟؟!!! در حقیقت “من” اشاره به یک فرد ورزشکاری دارد که قرار است فریب داده شود و قربانی دروغ درون بسیاری از تبلیغات کاذب محصولات مکملهای غذایی و دارویی بشود.

در ادامه ایشان خاطر نشان می کنند که این مقاله و نمونه های مشابه به آن که در رسانه های این ورزش فراوان است هدفش قربانی کردن و شرطی کردن ذهن ورزشکاران می باشد. ذهن فرد با این رویه به دنبال ورزش کردن به روش ورزشکارانی می رود که شغل و حرفه ایشان همین ورزش می باشد و این نحوه تمریناتشان دارای داستانهای پشت پرده فراوانی است، داستانهایی مانند استفاده از انواع داروهای هورمونی و دوپینگی.

ورزشکاری که این رویه تمرین را سرلوحه کار خود قرار می دهد دیر یا زود با داشتن بهترین تغذیه از مواد غذایی مرسوم و استراحتی کاملا حساب شده، بازهم دچار تمرین زدگی و افت کارایی عضلانی و سیستم عصبی می شود….اینجاست که طعمه درون تله افتاده است، تله ای که کمپانی های مکمل سازی و شرکتهای داروسازی برای ایشان پهن کرده است، در اینجا این ورزشکار نگون بخت مجددا مورد حمله و هجوم اطلاعاتی در خصوص انواع مکملهای غذایی و خواص شگفت انگیز آنها (البته تنها بر اساس ادعای کارخانه های سازنده) بصورت علنی و انواع داروهای دوپینگی از طریق بازار سیاه، قرار می گیرد.

دیگر نتیجه گیری و تصور عاقبت داستان با شما.

در پناه پروردگار باشید.
موسوی پور

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *