تغییر ریتم اجرای تکرارها – بخش نهایی

درودها بر شما، این افزایش سرعت اجرای تکرارها با نزدیک شدن به مرز ناتوانی، روندی بود که لوفریگنو، قهرمان ده های ۷۰ الی ۸۰ میلادی، بکار می گرفت، یعنی همان شخصی که سری فیلم های هالک همان ده ها را بازی می کرد. فریگنو، با افزایش تعداد تکرارها، یعنی هر مقدار که به اواخر ست می رسید، تکرارها را صد البته با کنترل تمام، به صورت سریعتر اجرا می کرد، همین امر باعث می شود که فیبر عضلات درگیر در ست تمرینی، وادار شوند که با یک روند متفاوت و متغییر، در یک ست، روبرو شود و به این ترتیب، درصد درگیری و به ناتوانی رساندن آن فیبر عضلانی، به شدت افزایش یابد.

خودتان امتحان کنید، فرض بفرمایید که در حال اجرای حرکت جلو ران دستگاه هستید، تکرارها را به صورت کاملا آهسته اجرا کنید، رفته رفته که سوزش در عضلات افزایش یافت، تعداد تکرارها پیش رفت و احساس کردید در حال رسیدن به مرز ناتوانی هستید، بر سرعت اجرای تکرارها بی افزایید. خواهید دید که هم بر تعداد تکرارها، نسبت به جلسه های پیشین، به صورت قابل توجه ای خواهید افزود، هم با پمپاژ خون وحشتناک رودرو خواهید شده و هم کلا فردای روز تمرین، با یک درد عجیب و البته لذت بخش در عضلات چهار سر ران خود روبرو خواهید شد.

از این تکینک، به صورت کاملا حساب شده استفاده نمایید، یعنی این روند را با تقلب کردن اشتباه نگیرید، باید این افزایش سرعت را به صورت کنترل شده پیش ببرید. ایمنی در اولویت باشد، یعنی با پرتاب وزنه ای از این سو به آن سو، به خیال خودتان در حال تمرین نباشید بعد هم با پارگی و جراحت عضلانی و تاندون ها روبرو شوید. امیدوارم که از این تکنیک لذت لازم را ببرد و عضلات خود را با چالشی جدید روبرو سازید.

تندرست باشید.
مهران موسوی پور.
سفارش برنامه تمرینی و برنامه غذایی:
۰۹۱۳۳۰۶۹۳۵۰

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *