مکملهای غذایی – بخش نوزدهم

درودها بر شما، در ارتباط با کراتین، دیگر آنقدر موارد در فضای مجازی وجود دارد که به جزئیات آن، نخواهم پرداخت، تنها به روش کلی استفاده از این مکمل، بسنده می کنم. از دیرباز، اعتقاد بر بارگیری کردن کراتین بوده، که در اصل، باعث می شود که شما تاثیرات مثبت این مکمل غذایی را، با سرعتی بیشتر شاهد باشید. همچنین می توانید به بارگیری کردن این مکمل نپرداخته، و کلا یکی دو دوز روزانه را دریافت نمایید.

به صورت کلی، وزن خود را در عدد سه دهم، ضرب کرده، حاصل برابر با میزانی است که شما به جهت پیشبرد روند بارگیری، بایستی برای ۵ الی ۷ روز، فرضا در چهار وعده، مصرف نمایید. برای مثال می توان اینگونه پیش رفت که اگر فرد فرضا به ۲۰ گرم کراتین نیاز داشته باشد، ۵ گرم به همراه صبحانه، ۵ گرم در فاصله نیم ساعت قبل از تمرین، ۵ گرم بلافاصله بعد از تمرین، به همراه فرضا ۴۰ گرم کربوهیدرات با شاخص قندی بالای عدد ۵۰، مثل همین حبه های قند و در نهایت ۵ گرم قبل از خواب. بعد از دوران بارگیری، به مدت ۴ هفته، تنها دو وعده قبل و بعد از تمرین را دریافت خواهید کرد.

در روزهای غیر از تمرین، در دوره بارگیری، یک وعده صبح ناشتا، دو وعده دیگر، مثلا در میان وعده های صبح و عصر و در نهایت یک وعده هم قبل از خواب.
در دوران نگهداری، پنج گرم قبل از تمرین، پنج گرم هم بلافاصله بعد از تمرین، به همراه همان حبه های قند و یا مثلا یک لیوان آب انگور و امثال اینها، در روزهای غیر از تمرین نیز، یک وعده صبح و یک وعده هم قبل از خواب. خاطرتان باشد که عملکرد کراتین، مربوط به جذب آب درون سلول عضلانی است، پس مصرف آب فراوان فراموش نشود. در ارتباط با همین موضوع، مصرف کافئین، ممکن است به دلیل خواص کاهش آب، کمی عملکرد کراتین را مختل کنید، البته هستند مکمل هایی مثل برخی از انواع مکمل پمپ که این دو را در کنار یکدیگر دارند، ولی به شخصه، تا بشود مصرف این دو ماده را از هم جدا نگه می دارم.

ادامه دارد…
شاد باشید.
مهران موسوی پور
سفارش برنامه تمرینی و برنامه غذایی:
۰۹۱۳۳۰۶۹۳۵۰

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *